Budowa i naprawa dynama w piaście roweru

Dynamo piasty roweruDynamo w piaście roweru jest zbudowane na podobnej zasadzie do tych tradycyjnych. Także w nim prąd powstaje po przez ruch układu zwojonego w pobliżu magnesów. Dynama te mogą mieć różną siłę i teoretycznie stawiają mniejszy opór toczenia niż tradycyjne przytykane do boku koła. Więcej o dynamach rowerowych w tym materiale filmowym.

3 komentarze

  1. Masztalski pisze:

    Bardzo dużo walczyłem ze swoim dynamem i nie wiedziałem co jest problemem. Po prostu wszystko było dobrze a jak je składałem to nie działało prawidłowo. Były tego stanu rzeczy zawsze dwa powody. Pierwszy to przebijanie plusa na masę gdzieś na kablu a drugi przecinanie kabla prze ośkę lub śruby dokręcające. Wiele walczyłem aby to zaczęło działać prawidłowo bez ciągłych awarii.

  2. Adrian pisze:

    Czy tę prądnicę tam jest taka duża nakrętka 37mm zdaje się. Czy to normalnie odkręca się w lewo? Mam straszne opory, koło się blokuję. Obawiam się, że coś się tam przestawiło. Dzięki za pomoc.

    1. ToTemat.pl pisze:

      Każde koło i prądnica dynama w piaście może być zbudowana inaczej. Ogólnie musi być duży dekiel jaki zamyka ją w piacie roweru. Natomiast nie jestem pewny o którym dokładnie elemencie mówisz. Byś musiał dokładniej opisać co masz na myśli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *