Budowa i naprawa dynama w piaście roweru
Dynamo w piaście roweru jest zbudowane na podobnej zasadzie do tych tradycyjnych. Także w nim prąd powstaje po przez ruch układu zwojonego w pobliżu magnesów. Dynama te mogą mieć różną siłę i teoretycznie stawiają mniejszy opór toczenia niż tradycyjne przytykane do boku koła. Więcej o dynamach rowerowych w tym materiale filmowym.
Bardzo dużo walczyłem ze swoim dynamem i nie wiedziałem co jest problemem. Po prostu wszystko było dobrze a jak je składałem to nie działało prawidłowo. Były tego stanu rzeczy zawsze dwa powody. Pierwszy to przebijanie plusa na masę gdzieś na kablu a drugi przecinanie kabla prze ośkę lub śruby dokręcające. Wiele walczyłem aby to zaczęło działać prawidłowo bez ciągłych awarii.
Czy tę prądnicę tam jest taka duża nakrętka 37mm zdaje się. Czy to normalnie odkręca się w lewo? Mam straszne opory, koło się blokuję. Obawiam się, że coś się tam przestawiło. Dzięki za pomoc.
Każde koło i prądnica dynama w piaście może być zbudowana inaczej. Ogólnie musi być duży dekiel jaki zamyka ją w piacie roweru. Natomiast nie jestem pewny o którym dokładnie elemencie mówisz. Byś musiał dokładniej opisać co masz na myśli.