Co dają nam szkolenia z kompetencji miękkich?
Konkurencja rośnie, i to nie tylko na rynku pracy, lecz także w relacjach międzyludzkich. Jak wygrać najtrudniejsze potyczki z osobami, które dotychczas uznawałeś za lepsze w którymkolwiek zakresie? Jak się okazuje – nie jest to proste.
Chęć uzyskania dobrej pozycji wiąże się z wieloletnimi próbami zmiany swojego charakteru, w tym także z uczestnictwami w szkoleniach oraz zdobywaniem wiedzy w zakresie praktycznym. Na szczęście część umiejętności da się uzyskać. Należą do nich między innymi umiejętności miękkie, odpowiadające przede wszystkim za cechy charakteru, których nie da się policzyć, zmierzyć i zamknąć w kilku słowach. To one definiują każdą osobę i to one zawsze powinny stanowić podstawową formę walki z niskim zainteresowaniem pracodawców.
Czym są kompetencje miękkie?
Kompetencje miękkie tak naprawdę tworzą nasz charakter – są bowiem zespołem cech odpowiadających za to, jak postrzegają nas inni, zatem takich, których nie da się liczyć, przedstawić i opisać w jakikolwiek inny sposób niż obrazowy.
Warto wiedzieć, że ich nauka wymaga ogromnego poświęcenia ze strony zainteresowanego, gdyż tak naprawdę szkolenia oraz idące za tym uzyskiwanie wiedzy oznacza realną modyfikację swojego charakteru, wpłynięcie na swoją podświadomość oraz chęć dogłębnej zmiany zachowań, które dotychczas były normą. Co to oznacza? Tak naprawdę każdą cechę ludzką, w tym:
- Kreatywność – odpowiada za nieszablonowe myślenie oraz znalezienie różnych rozwiązań,
- Odporność na działanie stresu – ma z nim związek w zasadzie każdy z nas i który to może negatywnie wpłynąć na nasze wiążące decyzje,
- Kulturę osobistą – definiuje to, w jaki sposób odczuwają nas inni i dlaczego jesteśmy lubiani lub odwrotnie – nikt nie chce z nami przebywać.
- Kontaktowość – możliwość nawiązania kontaktu i relacji z nieznajomymi to ogromnie istotna cecha charakteru, która dobrze opisuje przywódców, dusze towarzystwa i ludzi, z którymi chce się spędzać czas.
- Zdolności organizacyjne – bałaganiarstwo jest w odwrocie, w natarciu zaś dbałość o miejsce swojej pracy oraz organizację i planowanie. To cecha pożądana w każdej branży, a w szczególności w kreatywnej.
- Odpowiedzialność – w pracy liczy się także możliwość podejmowania różnych decyzji, w tym także takich, które mogą prowadzić do pewnych ryzyk. Warto, abyś umiał je podjąć z pełnią odpowiedzialności i wziąć na swoje barki pewne zmiany.
Czy kompetencje miękkie są istotne w życiu zawodowym?
Zdecydowanie tak! Kompetencje miękkie coraz większa liczba pracodawców stawia nieco wyżej niż kompetencje twarde. Dlaczego? Głównie ze względu na to, że kompetencje twarde są łatwe w przyswojeniu, gdyż tak naprawdę stanowią „wiedzę”, nie zaś cechy charakteru. W kompetencjach twardych zawiera się wiedza uzyskana w szkole, w pracy oraz w życiu, a w miękkich – cechy, przez które dana osoba jest lubiana bądź zupełnie odwrotnie – nikt nie chce z nią przebywać.
Na czym polegają szkolenia z kompetencji miękkich?
Powoli, lecz sukcesywnie, szkolenia z kompetencji miękkich stanowią coraz lepszą alternatywę dla różnych kursów zwiększających poziom wiedzy praktycznej i teoretycznej. Na szkoleniu nauczysz się jak nawiązywać kontakty międzyludzkie, czym kierować się w życiu, jakie wartości uznawać za najważniejsze.
Po odbyciu szkolenia każdy może stać się w zasadzie inną osobą, dlatego wielu z nas chcąc rozwijać się i pokonywać kolejne bariery na ścieżce swojej kariery nie zwiększa swojej wiedzy, a poprawia swoje umiejętności miękkie. Warto to zrobić dla siebie, dla kariery oraz opinii pozostałych osób.