Co daje ćwiczenie podciąganie na drążku rozporowym

Ćwiczenia na drążkuDrążek rehabilitacyjny czyli typowy drążek do ćwiczeń mięśni (inna nazwa to drążek rozporowy) sprawdza się w kilku kwestiach. Ćwiczenia na nim mają nie tylko na celu budowę naszej siły lecz również jej zachowywanie.

Drążek rozporowy służy głównie do ćwiczeń polegających na utrwaleniu siły i sprawności a nie na jej zdobywaniu. Na drążku rozporowym można wyćwiczyć kilka partii mięśni.

Szczególnie najbardziej pracującymi mięśniami podczas korzystania z drążka rehabilitacyjnego są mięśnie rąk, bicepsy, tricepsy oraz mięśnie łopatek i brzucha. Także ćwiczenia na drążku wpływają na skurcze mięśni klatki piersiowej oraz całych ramion wraz z mięśniami dłoni.

Jak widać drążek rozporowy wpływa na bardzo dużą ilość mięśni w naszym organizmie. W przypadku ćwiczeń na drążku tylko utrwalamy nasze mięśnie oraz w zacznie mniejszym stopniu je rozwijamy.

Jak się podciągać na drążku – są na to dwa sposoby, pierwszy to uchwyt na wyprostowanych dłoniach palcami do siebie – jest to łatwiejsze do wykonania. Podczas takiego podnoszenia pracują dosłownie wszystkie mięśnie wymienione wcześniej. Inny uchwyt to złapanie się prostymi rękoma palcami od siebie – jest to chwyt trudny do podciągnięcia naszego ciała.

Pracują głównie mięśnie łopatek, klatki piersiowej oraz przedramienia. Ważne jest to aby zaczynać podciąganie od lekko zgiętych rąk a nigdy całkowicie wyprostowanych – jest to zabezpieczenie przed wyciąganiem sobie stawów. Podciągamy się systematycznie bez przyspieszeń – gdy się odpoczywa na zwisie lub podciągnięciu będzie bardzo ciężko wykonać kolejne powtórzenie, dlatego nie warto tego robić.

Co daje podciąganie się na drążku – przede wszystkim utrwala nasza już nabytą sprawność fizyczną a także trochę rozwija mięśnie. Podciąganie daje także duże efekty w zdobywaniu większej siły – siła nie zależy od wielkości naszych mięśni lecz od ich mocy kurczliwości i zdolności na obciążenia.

Dziki drążkowi jesteśmy znacznie bardziej wytrzymali na obciążenia partii mięśni niż w przypadku wykonywania pompek. Na pewno warto zaopatrzyć się w własny domowy drążek rozporowy i trenować na nim co jakiś czas. Zapraszamy do kolejnych tematów.

Jeden komentarz

  1. Siłowanik

    Używałem go przez jakiś czas i myślę, że daje to tyle samo co robienie pompek. W sensie nie widzę tutaj innych partii mięśni co pracują no może na drążku bardziej brzuch jeszcze. Ale nie jest to takie potrzebne jeśli ktoś lubi pompki. Na drążku za to lepiej się rozciąga mięśnie w zwisie, czego nie da się zrobić na innych urządzeniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.