Co zrobić, aby rzadziej chorować?

Sposoby na zdrowieSezon na zachorowania w pełni. Wychodząc z domu narażamy się na zarażenie różnymi chorobami. Czy przebywanie w domu może nas przed nimi uchronić? I tak, i nie.

By rzadziej chorować, nie wystarczy zamknięcie się w czterech ścianach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uniknąć leżenia w łóżku i w pełni cieszyć się z zimy!

Zdrowe odżywianie

Jednym z filarów naszego zdrowia jest prawidłowe odżywianie. Dieta powinna obfitować w owoce i warzywa, najlepiej te sezonowe. Zanim włączysz jakąkolwiek suplementację, przyjrzyj się temu, co jesz na co dzień. Dobrze zbilansowane posiłki sprawią, że będziesz cieszyć się pełnią sił, a wtedy będziesz mniej podatny na zachorowanie. Co warto jeść zimą, by wzmocnić swoją odporność?

  • kiszonki,
  • ryby,
  • orzechy,
  • cebulę i czosnek,
  • świeże owoce i warzywa,
  • strączki,
  • zboża (np. pełnoziarniste pieczywo).

Jeśli nie lubisz ryb lub jesz je bardzo rzadko, suplementuj omega-3. W naszej szerokości geograficznej warto także włączyć suplementację witaminy D, której niedobór wpływa na obniżenie odporności.

Nie przegrzewaj się!

By zadbać o swoją odporność, należy ubierać się adekwatnie do pogody oraz temperatury panującej w pomieszczeniach. Nie warto się przegrzewać, ponieważ to znacznie osłabia organizm i sprawia, że stajemy się bardziej podatni na różnego rodzaju infekcje. Przed wyjściem na zewnątrz warto sprawdzić pogodę. Może okazać się, że mimo zimowych miesięcy, jest dość ciepło i nie potrzebujmy kilku warstw grubych ubrań. Pamiętajmy też, by nie przegrzewać swoich dzieci.

Zadbaj o ruch

Codzienna aktywność także wzmacnia odporność. Szczególnie ważny jest ruch na świeżym powietrzu. Warto każdego dnia wychodzić na spacery. Jak to mówią Skandynawowie, nie ma nieodpowiedniej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania. Jeśli jednak jakość powietrza nie pozwala na dłuższe spacery, warto ruszać się w domu.

Możesz ćwiczyć jogę, pilates, cardio, robić treningi siłowe lub jakiekolwiek inne. Nawet aktywność spontaniczna ma znaczenie! Co to takiego? To wszelki ruch, który podejmujesz w ciągu dnia, np. podczas odkurzania czy zabawy z dzieckiem.

Oczyszczaj powietrze w domu

Jakość powietrza w Polsce nie jest zbyt dobra. Zimą pogarsza się diametralnie. Dlatego, by zadbać o swoje zdrowie, warto także regularnie filtrować powietrze. Może w tym pomóc np. oczyszczacz powietrza Dyson. Wciąga on powietrze znajdujące się już w pomieszczeniu i przefiltrowuje je.

Dzięki temu możesz cieszyć się pozbawionym toksyn powietrzem. W końcu odetchniesz pełną piersią! Szczególnie ważne jest to w przypadku alergików oraz astmatyków, a także dzieci i kobiet w ciąży. Im szczególnie zagrażają drobnoustroje i alergeny zawarte w powietrzu. Sprzęt, taki jak Dyson oczyszczacz usuwa je wszystkie.

Zadbaj o higienę snu

Jeśli regularnie zaniedbujesz sen i nie wysypiasz się, nic dziwnego że Twoja odporność jest niska. By cieszyć się lepszym zdrowiem, zadbaj o prawidłową higienę snu. Kładź się – jeśli to możliwe – w regularnych porach, śpij w zaciemnionym pomieszczeniu (jeśli odsypiasz nockę, możesz założyć opaskę na oczy), zrezygnuj z ekranów przed snem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *