Czy do sklepu można oddać – zwrócić towar
Niedawno zakupiony towar w sklepie okazuje się niepotrzebny lub uszkodzony. Czy można oddać taki towar do sklepy bez podania przyczyny i otrzymać zwrot pieniędzy? Pojawił się u mnie taki problem, kupiłam blender dwa dni teamu, nawet go nie używałam.
Doszłam do wniosku że nie spełni on moich oczekiwań bo podobny znalazłam taniej w innym sklepie. Chciała bym oddać ten towar i otrzymać zwrot pieniędzy, czy jest to możliwe?
– Anna, towar można zawsze zwrócić ale tylko na określonych zasadach. Wiele sklepów nie robi problemów przy zwrotach i daje nawet gwarancję zwrotu jeśli zakupimy go powiedzmy do 10 dni bez podania przyczyn. Inni robią nawet więcej dni. Prawo ogólne mówi że do towaru zakupionego przez internet jest 10 dni ale na żywo to dobra wola sklepu.
Netto, lidl nie robią problemów bez podania przyczyny ale biedronka zawsze robi problemy nawet jak się zepsuje – dlatego w biedronce nie warto kupować niczego z elektroniki czy urządzeń.
– Towar kupiony na odległość 10 dni ustawowe – lub polityka sklepu jeśli wynosi to więcej dni.
Towar kupiony na żywo – zawsze jeśli jest uszkodzony. Tak jeśli sklep pozwala na to w polityce sklepu przy sprawnym towarze. Nie – jeśli towar jest sprawny a sklep nie przyjmuje towarów zwracanych jakie są sprawne w chwili zakupu i są sprawne nadal – przyjmuje gwarancje i rękojmię ale nie zwroty.
To zależy gdzie go kopiłaś, a gdzie napiszesz?
– Wiele osób by tak oddawało sobie towary bo nagle się rozmyślą i problemy robili by tym sklepom. Spożywczaki muszą tak robić bo inaczej zniechęcą ludzi, inne elektromarkety raczej tak już nie pozwalają oddawać dowolnie kiedy się chce. Media Expert by już nie przyjął czegoś takiego pod żadnym pozorem. Inne mogły by też robić problemy, choć komputronik mi przyjął kiedyś.
– Kupiłam w media expert, to znaczy że będzie z tym teraz problem? Nie mogę tam iść i im oddać zapakowany i jak nocy bo nieużywany. Dopiero co kupiony bo mięły niecałe 2 dni.
– No to ma Pani teraz problem. Media expert to beznadziejny sklep. Tak chciałem oddać telefon tylko że on nie działał. I co się okazało, nawet z tym jak sprzedają coś niesprawnego to robią tam problemy. Niestety media expert to jest to samo co wyżej wspomniał vox z biedronką – zawsze robią problemy i tam nie warto niczego nabywać.
Najlepiej podejść do sklepu i zapytaj. Ale nie wciskaj im kitu że nie działa bo wezmą na gwarancję i już całkiem będziesz miała ani kasy ani blendera. Spróbuj oddać normalnie że się rozmyśliłaś. Może się uda, choć akurat ten sklep jest totalnie beznadziejny w tej kwestii.
– Towar zawsze można wymienić
– Ja miałem bardzo duży problem z oddaniem towaru do sklepu media expert. Kupiłem i nagle okazało się że jest to trochę inaczej niż w reklamie towaru. Dual sim to jakiś szuflada że albo dwie karty albo karta pamięci i jedna karta sim. Sklep nie chciał przyjąć zwrotu ani niczego bo już był sprzedany na żywo.
– Kupiłem lampkę jaka była uszkodzona i nie działała prawidłowo. Oddałem ja do sklepu i zwrócono mi pieniądze. Tak jest w marketach ale nie tych sklepach elektro typu media market gdzie robią problemy ze zwrotem i tylko zostaje gwarancja.
– Zgodnie z prawem zawsze można oddać towar do sklepu na gwarancje czy rękojmię lub zakupiony drogą elektroniczną do iluś dni. Sklepy też robią tak, że można go zwrócić i bez tych wymagań – tylko nie wszystkie i nie wszystkie nawet na te pierwsze są chętne.
W Polsce nadal jak w lesie, mogą dowolnie oszukiwać klientów i ich wprowadzać w błąd bez konsekwencji. Zobaczymy czy Biedronka zapłaci za to zasądzoną karę milionów złotych, pewnie nie.