Czy opłaca się wypożyczyć skuter w Szczecinie
W Szczecinie pojawiły się firmy do wynajmu tych jednośladów. Każda s nich oferuje trochę inne warunku wypożyczenia skuterów. Zastanawiam się czy opłaca się je wynajmować do jazdy do jakiegoś miejsca, a może jest to całkowicie nieopłacalne? Jakie macie zdanie w tej sprawie?
Myślę czy warto zakładać u nich konto i wypełniać formalności. Raczej jako codzienny środek transportu mimo, że był by genialny to będzie chyba za drogi.
– Po zapoznaniu się z ofertami tych dwóch wynajmujących, mogę powiedzieć tylko to co będzie odnosić się ewentualnie do mnie. Skoro funkcjonują to znaczy, że wiele osób je wypożycza, więc wielu tym osobom się z jakiegoś powodu opłaca je wypożyczać.
Podejrzewam, że to nowość i traktuje to większość nie jako środek codziennego transportu ale jako rozrywka, tak jak wyjście na jazdę quadem czy czegoś tego typu.
1 firma ma cena całego dnia skutera (czytaj 10h) za 69 zł z czego jedziesz nim max 70 km odległość przy najlepszym wietrze na pełnym naładowaniu. Nad morze sobie takim nie pojedziesz a nawet będzie ciężko do pobliskiego Nowego Warpna. Tutaj też jest 69 gr za minutę. Do mojej firmy dojazd z lewobrzeża do prawobrzeża zajmuje około 28 minut w jedną stronę czyli 19,32 zł w jedną stronę. Czyli dziennie jak bym chciał nim jeździć do roboty i z powrotem to przy najlepszym wietrze jak bym miał stale zielone światło oraz brak korków bym zapłacił około 40 zł na dzień. Absurdalnie by mi się to nie opłacało skoro autobusem zapłacę około 12 zł max linią pospieszną, a jak ma się miesięczny to jeszcze mniej.
Druga firma robi karnety miesięczne za 90 zł ale tylko 20 min w tym jest na dzień. Gdzie tym dojedziesz? nawet z centrum szczecina nie dojedziesz tym na głębokie i z powrotem. I znowu tutaj się to wcale nie opłaca.
Te skutery nadają się do jazdy dla zabawy, na jakiś czas rozrywka ale nie jako środek codziennego transportu – nie przy tych cenach. Ale to jet moje zdanie.
Strony jakie brałem pod uwagę. Chyba tylko te są w Szczecinie na tą chwilę.
https://hop.city/ oraz http://ecoshare.pl/
Taniej będzie kupić skuter i mieć własny w perspektywie czasu już nawet rocznej. O ile ma się go gdzie trzymać. Ale jako środek rozrywkowy raz na miesiąc można sobie wziąć taki skuter – ten zielony bo wychodzi taniej na dzień.
Dobre podsumowanie, też mam takie zdanie. Raz na jakiś czas dla rozrywki czemu nie ale jako komunikacja to jest zdecydowanie za drogo. Sam już jechałem raz i bardzo fajnie się nimi śmiga, tylko cena faktycznie nie jest za dobra bo w ciągu paru minut się nigdzie nie dojedzie a każda minuta to praktycznie 70 groszy.
Moim zdaniem biorąc pod uwagę ceny tych skuterów oraz fakt, że nimi można jeździć tylko po ulicy więc tak samo stoi się w korkach jak inne auta – nie jest to opłacalne. Można tym podjechać od czasu do czasu w miejsce gdzie nie ma dużego ruchu ulicznego lub nie jeździ komunikacja miejska bezpośrednio.
Jednakże w innych przypadkach to bez sensu stać na światłach gdzie często trwają one 90 sek na czerwonym i zapłacić za to stanie ponad złotówkę. Dobre te szczecińskie skuterki ale tylko sporadycznie i na krótką metę. No chyba że wiele spraw w mieście to na cały dzień ale to także nie wiem jak z kalkulatorem.
Ja już brałem je trzy razy i jestem zadowolony, super bo bardzo cicho pracują. Genialnie z tego powodu, ze wygodnie się nimi jeździ i łatwo się je prowadzi. Jak gdzieś mam jechać tak właśnie z tym brakiem innych dojazdów to biorę skuter. Ale tylko do 5 minut na dojazd i właśnie ulicami jakie nie są za bardzo tłoczne czy z dużą ilości świateł.
Acha, biorę tylko te zielone bo są tańsze.
Korzystałem także kilka razy z tych motorków i fajnie się śmiga. Cena nie jest za fajna bo wychodzi sporo. Wyjazd z centrum nad Dąbie plaża, zapłaciłem jakieś 16 zł a wiec bardzo drogo a to był wypad w jedną stronę.
Zielone mają wygodniejszą kanapę i lepsze lusterka, więcej na nich widać. Także koło jest większe można jechać po pisaku łatwiej jak gdzieś jest budowa. Brałem go tylko raz i jestem zadowolony, cena faktycznie mogła by być trochę mniejsza.
Doładowanie tych skuterów jest za darmo chyba obok urzędu miejskiego, wynajmujący kosztów energii chyba nie ponosi a tylko my nawet jak z nich nie korzystamy bo przecież tam doładowania nie są z kosmosu ale z naszych podatków bezpłatne pojazdów elenktycznych.
Te czerwone to takie biedniejsza forma tych zielonych. Jeździ się nimi genialnie, bardzo ciche co jest super. Szybko się tym można rozpędzić i jechać całkiem w dobrym czasie. Na zielone trzeba mieć prawo jazdy na czerwone nie trzeba pokazywać tego dokumentu przy zakładaniu konta do wypożyczenia.
Bym korzystał dzień w dzień do jazdy po mieście jak by ich cena wynosiła do maks 40 groszy za minutę. Inaczej to jest zbyt drogie. Bilet autobusowy 15 minut za 2 zł – skuterek 15 minut za 10,35 zł – przebicie więc 5 krotne. Z czego jeśli to prawda, że mają darmową energię to już całkiem.
Jak by ktoś był zainteresowany to te zielone się nazywają “Skuter Elektryczny Roma Trybeco 3000W” i kosztuję około 8000 zł za nowy. Ten drugi czerwony to być może “Skuter Elektryczny Berlin ZT-25B 1200W” za około także 8000 zł.
Jeśli ktoś ma gdzie garażować skuter to zdecydowanie taniej wyjdzie mu kupić własny – tym bardziej jak zacytuję:
“Oddane przez miasto trzy ogólnodostępne stacje znajdują się przy ul. Felczaka obok urzędu miasta, w sąsiedztwie siedziby ZDiTM przy ul. Klonowica oraz przy ul. Kazimierza Przerwy-Tetmajera na Pogodnie. ”
Są to bezpłatne stacje ładowania pojazdów elenktycznych w Szczecinie. Tutaj zgodzę się z poprzednikiem za darmo czyli wszyscy obywatele za to płacą na rzecz tych niektórych jacy korzystają z nich bezpłatnie – bo nie ma nic za darmo ktoś za to płaci, tylko nie ten co korzysta.
A ja napiszę inaczej niż wszyscy. Biorąc pod uwagę porównanie cen biletów i wypożyczenia takiego skuterka, to cena jest niestety niekorzystna dla skuterów. Ale patrząc inaczej, gdybym miał kupić skuter, zwykły, musiał bym na niego wydać około 3 tyś zł.
Nie wiem ile kosztuje ubezpieczenie, załóżmy że 200 zł rocznie, mieszkam w bloku, nie mam gdzie parkować, parking strzeżony za samochód płacę 160 zł, motocykl, skuter 100 zł miesięcznie. Paliwo trzeba kupić, koszt pewnie nie był by wielki, jakbym jeździł sporadycznie, załóżmy 50 zł miesięcznie.
Na wiosnę trzeba zrobić przegląd po zimie, wymienić olej, według potrzeb materiały eksploatacyjne (klocki hamulcowe, tarcze, sprawdzić układ napędowy, opony),to następne koszty. Sumując to wszystko, wyjdzie spory koszt i zajmie trochę czasu. A tak wsiadam na elektryka i nic mnie nie interesuje.
Jeśli jak pisałem używa się skutera sporadycznie, jeśli miałbym używać go jako podstawowego środka transportu, wtedy warto zakupić swój.
Jeżdżę kiedy mam możliwość, ale raczej to jest taki środek pośredni pomiędzy komunikacją miejską, a taksówką. Jest szybkie jak taksówka, ale znacznie tańsze w przeliczeniu. Niestety minus jest taki, że jeśli ktoś mieszka poza ścisłym śródmieściem to po pierwsze ciężko mu będzie znaleźć skuter blisko domu, a po drugie może nie być tam strefy parkowania.
Nie mniej, jeśli widzę pod klatką skuterek, a jadę na jakąś kawkę na Błonia to jest znacznie lepiej i taniej niż taksówką. No i sprawia niemałą frajdę, choć dla kogoś trochę doświadczonego z jednośladami osiągi tych skuterków mogą być zbyt małe.
W każdym razie EcoShare są wygodne dla osoby ponad 180 cm wzrostu i łatwo się nimi manewruje, dodatkowo są bezszelestne podczas jazdy (no może nie licząc kufra, który trochę stuka przy jeździe po bruku etc.). W każdym razie moja ocena to 4/5. Polecam wszystkim zapoznać się osobiście z tymi skuterkami.
Nie wiem jak dla mnie super rozwiązanie szczególnie w Szczecinie zacofanym o kilka lat gdzie inne miasta mają to już od dawna plus auta na minuty, dostać się z wyszka na niebuszewo czy tam z bramy po godzinie 15 jest ciężko a w przypadku gdy dojdzie do wypadku gdzieś po drodze to już w ogóle, nie raz o tym się przekonałem i właśnie użyłem skutera dojazd kosztował mnie zazwyczaj od 2 do 5 zł a zaoszczędziłem około 15 minut stania w korku to dużo szczególnie w tym naszym zabieganym świecie
Ja mam skuter elektryczny. Tam koszta eskalacyjne są praktycznie zerowe po za OC jakie jest w granicach 65 zł. Przy elenktycznych jest absolutny minimum wydatków. A w Szczecinie można ładować je bezpłatnie w trzech miejscach.
Skuter kupiłem za 2500 zł. Tylko fakt, że mam gdzie trzymać własny. Cena 69 groszy minuta jest wysoka oj wysoka. Za samo jedno wypożyczenie na 5 h to jest ponad 200 zł czyli 2000 zł za 50 h pracy maszyny.
“Dobre rozwiązanie jak masz mało czasu i musisz gdzieś szybko dotrzeć. Niestety cena wypożyczenia na dłużej jest za wysoka. Ale generalnie fajnie, że jest. Szkoda, że jeszcze nie na prawym brzegu. Czekam na hulajnogi – będą tańsze i wydaje mi się, bardziej przydatne. Ja często korzystałem z rowerów ale ich stan w centrum to jakaś porażka. Nie można często wypiąć, nie działa aplikacja, i strach tym złomem jeździć.”
I Pan Artur:
“Jak najbardziej opłaca się ale raczej głównie te “miętowe” . Jak się człowiek nauczy jeździć i opracuje swoje trasy to na niektórych odcinkach gdzie komunikacją miejską musiałby jechać 30-40 min uwzględniając przesiadki tak tym skuterem za 4-6 zł przejedzie w jakieś 9-12 minut. No i ta wygoda że podjeżdżasz sobie prawie jak swoim pojazdem pod dom. Dlaczego jednak sądzę że miętowe bardziej opłacalne?
Ponieważ mają znacznie większą moc i bez problemu osiągają prędkość 45-50 km/h natomiast ich konkurencja czerwone wolno się rozpędzają na najwyższym “biegu” i ledwo zipią przy 40 km/h co się przekłada na dłuższy czas dojazdu przez co za przejazd czerwonym trzeba zapłacić więcej. No chyba że w abonamencie ale na jakimś sensownym odcinku zużyjemy szybko większość czasu z 20 min dziennie w ramach abonamentu za 90 zł.
A i nie opłaca się ani jednych ani drugich brać jak są korki bo wtedy za odcinek za który płacę średnio 5 zł wydam wtedy prawie 9 zł no chyba że jednak zdecydowanie bardziej liczy się dla nas czas dojazdu niż wydane na niego pieniądze to wtedy jednak skutery miętowe są opłacalne.
Jednak jak się patrzy na korelację cena, czas i wygoda to najlepiej korzystać na krótkich trasach jak nie ma korków ale za to źle skomunikowanych trasach gdzie co najmniej 30 min musimy poświęcić na jazdę tramwajem następnie przejście się na autobus, poczekanie na ten autobus i dalszą podróż tym autobusem.”
Mi udało pośmigać się zielonym. Frajda jest duża jeśli ktoś wcześniej nie próbował jazdy skuterem. Cena rzeczywiście trochę za wysoka jeśli ktoś miałby jeździć na co dzień. Największym minusem i dyskryminacją jest fakt, ze cala część północna Szczecina jest wyłączona z zielonej strefy. Ja do domu nie dojadę mogę jedynie pozwolić sobie na jazdę po centrum.
Czy opłaca się wypożyczyć skuter w Szczecinie – moja odpowiedź jest dość prosta, absolutnie się nie opłaca jeśli ma być to środek transportu. Nie przy naszych niskich zarobkach. Natomiast ten miętowy raz na jakiś czas jak najbardziej dla rozrywki. Druga sprawa to dziwne że dwie firmy pojawiły się niemal równocześnie i co więcej mają prawie takie same ceny. Ten czerwony powinien być znacznie tańszy bo jest znacznie wolniejszy i mniej wygodny.
Także czekam na wynajem hulajnóg w Szczecinie elenktycznych – takie do 40 gr za minutę może 30 by było to ok.
Dzisiaj jechałem tym skuterem z samego centrum blisko Galaxy na Reda i tutaj 17 minut trwał dojazd skuterem elenktycznym. Zapłaciłem za to 11,73 z czego bilet bym kupił za 3 zł na autobus. Moje zdanie, absolutnie się nie opłaca jeździć tymi skuterami, nie w takiej cenie jaką oni sobie życzą – max powinno być z 30 gr za minutę a nie 70.
A ciekawe jakie Wam się bardziej podobają, te zielone czy też te czerwone. Mi tam bardziej przypadły do gustu te zielone, czerwonych nie brałem bo nie chcę też tam mieć konta do puki tam jest sporo drożej.