Dlaczego kierunek psychologia zarządzania staje się coraz bardziej popularny wśród pracodawców?

Kierunek psychologia zarządzaniaPsychologia zarządzania to stosunkowo nowy kierunek studiów, który łączy w sobie wiedzę z dziedziny psychologii i zarządzania, a także prawa, filozofii i socjologii.

Absolwenci mają duże szanse na ciekawą pracę, ponieważ pracodawcy poszukują pracowników o wysokiej skuteczności i zdolnościach przywódczych. Czego można nauczyć się, studiując na kierunku psychologia zarządzania? Jaką uczelnię wybrać.

Psychologia zarządzania – czego można się nauczyć?

Psychologia zarządzania zajmuje się badaniem zachowań i procesów poznawczych związanych z zarządzaniem i organizacją pracy. W ramach tego kierunku studenci zdobywają wiedzę na temat skutecznych metod zarządzania, komunikacji interpersonalnej, psychologii społecznej, negocjacji, motywacji oraz innych zagadnień związanych z zarządzaniem i organizacją pracy.

Przeczytaj także:

Na zajęciach poruszane są tematy dotyczące psychologii emocji, psychologii pracy, omawiane współczesne koncepcje organizacji oraz zarządzania. Studenci dowiadują się, jak zarządzać talentami, jak prowadzić proces rekrutacji oraz badania marketingowe. Program studiów obejmuje komunikację interpersonalną i międzykulturową, nowe modele zarządzania oraz rozumienie międzynarodowego środowiska pracy, naukę prowadzenia szkoleń i negocjacji biznesowych. Program studiów może różnic się w zależności od kierunku oraz wybranej uczelni. Studenci najczęściej wybierają takie kierunki jak: zachowania konsumenckie, zarządzanie w biznesie oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.

Zasady rekrutacji na studia z psychologii w zarządzaniu

Osoby zainteresowane studiowaniem kierunku psychologia w zarządzaniu powinny pomyśleć już o tym wcześniej, na etapie wybierania przedmiotów na maturę. Na uczelniach państwowych obywa się konkurs świadectw, oceny przeliczane są na punkty. Zazwyczaj brane są pod uwagę takie przedmioty jak: język polski, język obcy, matematyka, wybrany przedmiot spośród takich jak: historia, wiedza o społeczeństwie. Uczelnie prywatne mogą mieć inne wymagania. W niektórych wypadach decyduje kolejność zgłoszeń, czasami odbywają się również egzaminy lub rozmowy rekrutacyjne.

Psychologia w zarządzaniu – jaką uczelnie wybrać?

Maturzyści mogą wybrać studia na kierunku psychologia w zarządzaniu licencjackie lub magisterskie, których program trwa 3 lata lub dwa lata (studia II stopnia). Obecnie tylko jedna uczelnia państwowa i kilka publicznych umożliwia naukę na tym kierunku. Możliwe jest studiowanie w trybie dziennym i zaocznym, również w formie online. Na studentów czeka:

  • Uniwersytet w Białymstoku,

  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie,

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie,

  • Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie,

  • Akademia Górnośląska im. W. Korfantego w Katowicach,

  • Dolnośląska Szkoła Wyższa,

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy,

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie,

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdyni,

  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku.

Na studiach o kierunku psychologia w zarządzaniu sprawdzą się osoby o dobrze rozwiniętych kompetencjach społecznych, kreatywne, lubiące szukać nowych rozwiązań. Plusem będą umiejętności interpretowania zachowań innych ludzi, zdolności zarządcze i zaangażowanie.

Jaka praca po kierunku psychologia zarządzania?

Psychologia w zarządzaniu to nowy kierunek, który daje ciekawe możliwości zawodowe. Absolwenci studiów psychologia zarządzania, dzięki wiedzy z różnych dziedzin, będą mogli wyróżnić się na rynku pracy i znajdą uznanie w oczach pracodawców. Zatrudnienie będą mogli znaleźć w firmach prywatnych, urzędach i instytucjach państwowych. Sprawdzą się w roli doradców kadry menadżerskiej, key account managerów, rekruterów, szkoleniowców czy specjalistów do spraw miękkiego HR. Ukończenie studiów pozwala również szukać pracy na stanowisku coach lub dyrektora działu human resources. Najwięcej ofert jest w dużych miastach.

Kierunek psychologia zarządzania staje się coraz bardziej popularny wśród pracodawców. Absolwenci mają wiedzą na temat skutecznych metod zarządzania, komunikacji interpersonalnej i motywacji pracowników, dzięki temu mogą tworzyć bardziej efektywne i wydajne środowiska pracy.

Jak przydatny jest artykuł?

Średnia ocen 0 / 5. Ilość ocen: 0

Ten temat jeszcze nie ma oceny.

Dziękujemy, że uznałeś artykuł za przydatny.

Zobacz nasze media społecznościowe!

Przykro nam, że artykuł nie był dla Ciebie przydatny!

Postaramy się go poprawić w ciągu 7 dni.

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten artykuł?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rodzaj subskrypcji: