Firma kurierska DHL – Zła opinia
Firma kurierska DHL jest bez wątpienia jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie dostaw paczek. Niestety rozpoznawalność nie oznacza zawsze jakości, ani uczciwości czy profesjonalnego podejścia. W przypadku firmy DHL napiszę własna opinię – na bazie doświadczeń z tą firma a było ich sporo.
Na pierwszy plan powinno przyjść to co zdarza się najczęściej a mianowicie oszukana wiadomość o próbie doręczenia paczki – a w zasadzie o nieudanej próbie doręczenia paczki. W ciągu ostatnich kilku lat niestety odgórnie musiałem korzystać z DHL i wiem, że w bardzo wielu przypadkach nie było żadnej próby doręczenia paczki – a taka wiadomość o nieudanej przychodziła notorycznie. W tej sprawie były pisane reklamacje po czym bywało, że ponownie próbowali już prawdziwie doręczyć paczkę – lub nie robili po prostu nic.
Kilka razy była zaznaczona opcja konieczności dzwonienia do odbiorcy przed doręczeniem lub godzinach doręczenia co jest dodatkowo płatne w umowie – praktycznie nie stosowano się do tego, co też prowadziło do składania reklamacji po otrzymywaniu – nieudana próba doręczenia, mimo że takiej z reguły nawet nie było ze strony kuriera.
Często coś sprowadzałam z innego kraju. Firma DHL tutaj dała wręcz kilka razy absurdalną plamę – nie wiem czy była to próba oszustwa klienta czy co innego bo nikt z firmy DHL nie odpisywał potem na wiadomości o wyjaśnienie sytuacji. Mianowicie sprowadzałem towar z zagranicy – DHL wysyłał do mnie powiadomienie, że paczka utknęła na odprawie celnej i należy się opłata celna w wysokości raz 150 złotych raz około 80 zł i że bez niej nie jest w stanie paczka dalej podróżować. Miałem dokonać tej opłaty na konto oczywiście podane przed DHL i wypełnić jakiś druczek celny podesłany przed DHL.Wiadomości z oficjalnego konta i adresów firmy do konkretnie moich paczek.
Podczas próby skontaktowania się z DHL przez ich oficjalną stronę i opisanie, że rzeczy jakie zamawiam zgodnie z prawem są zwolnione z opłat nikt nigdy nie odpisywał – po wykonaniu telefonu do izby celnej w tej sprawie i podaniu numerów przesyłek – służba celna nigdy nie miała tego w swojej ewidencji do pobrania cła!!!! Taka sytuacja zdarzyła mi się 3 razy na około 100 przesyłek oczywiście tylko u firmy w moim przypadku DHL bywał taki problem.
Następnie kontakt – jak wspomniałem wcześniej on jest jednostronny czyli brak kontaktu. To znaczy, że samemu składa się reklamacje i ona zostanie uwzględniona lub nie bez informowania o tym klienta. Natomiast kilkanaście prób kontaktu z firmą i wyjaśnienie problemów oszukanych prób dostawy czy oszukanych opłat celnych nigdy nie doczekały się odpowiedzi z ich strony. Szkoda mówić o infolinii gdzie ktoś twierdzi, że sprawdzi i dodzwoni i nigdy nie oddzwania i potem nie odbiera telefonu co do tych sytuacji.
Ze swojej strony bardzo przestrzegam przed korzystaniem z usług firmy kurierskiej DHL na bazie własnych doświadczeń. To co tam się działo przechodzi pojęcie, nie miałem natomiast nigdy nawet najmniejszych problemów z dowolną inną firmą kurierską. Dosłownie żadna inna firma nigdy nie sprawiła mi kłopotów i takich sytuacji jak opisywane.
Już myślałem, że tylko u mnie próby doręczenia nieudane przez dhl to norma. Jestem w domu cały dzień nieudana próba to standard. Potem wykonuje się przekierowanie czyli ponowne dostarczenie i albo ponownie nieudana otrzymuje komunikat albo jakimś cudem trafia. Raczej do mnie nigdy nie dzwonią telefonem czy jestem, mam wrażenie że nawet nie dzwonią domofonem – więc nie wiem jak próbuje doręczyć.
Ja bardzo dużo rzeczy kupuję z zagranicy i nigdy nie było problemu z opłatami celnymi. Choć nigdy też nie korzystam z tej firmy bo donosi mi to potem Poczta Polska. Może jak jest wybór to lepiej brać pocztę, bardziej stabilna.
Może ktoś z ich centrali próbuje dorobić sobie na boku a może oni wszyscy tam dobrze o tym wiedzą. Jak kontakt się urywa z nimi po takiej akcji to dla mnie też dowodzi, że coś jest nie tak z ich strony. Brak próby doręczenia to standard u nich dlatego korzystam z inposta lub innej firmy. Jak się da to paczka w ruchu czy tego typu rozwiązania jak paczkomaty.
Jak mi raz dostarczyli paczkę i było wszystko w niej rozbite a opakowanie uszkodzone to nie mogłem się doprosić aby kurier przybył i spisał szkody. Dostawę dobierała inna osoba niż ja niestety. Paczka w transporcie musiała latać lub być rzucana mimo oznaczenia ostrożnie. Miał przybyć kurier co to dostarczył jednego dnia z umówienia, nie przyjechał potem następnego też sobie nie przyjechał. Z trzy razy musiałem dzwonić do nich w tej sprawie aby łaskawie się zjawił. A potem mi nie chcieli dać odszkodowania i tak… jak odwołałem się od decyzji że chyba sobie w gumę lecą bo to firma kurierska uszkodziła to dopiero po odwołaniu uwzględnili reklamację z łaską.
Z tym cłem to faktycznie bardzo dziwna sprawa. U mnie była jakaś podobna sytuacja ale już słabo pamiętam bo to kilka lat temu. Miałem coś opłacić, powiedziałem że nie opłacę bo było więcej niż cena towaru, a potem towar przyszedł bez opłaty. To także miało miejsce w dhl ale dokładniej nie pamiętam niż to że chciałem zrezygnować a potem i tak doszło bez opłacenia jaki mi wymyślili.
U nich wysyłałem rower sprzedany na allegro. Rower doszedł ze zgiętym kołem mimo iż był zapakowany w karton. Karton miał pukniecie w rogu i koło się wykrzywiło. Dostałem mniejsze odszkodowanie niż cena naprawy tego czegoś. A w zasadzie cena jaką potem musiał pokryć kupujący co mu oddałem odszkodowanie. Od tamtej pory nie korzystam nigdy z ich sług w żadną stronę. Szkoda że paczkomatów nie ma tak dużych na wielkie paczki czy nawet palety 🙂 też by się przydały.
Paczkomaty i ruch jest super ale to działa w mieście. Na wiochach już nie ma tak wygodnie i tylko może dostarczyć jakiś kurier. I tam pojawiają się problemy z dostawą 1 paki gdzieś daleko, w mieście problemy to znowu zaparkowanie aby dostarczyć paczkę, stąd sztuczne doręczenia bo już zakłada że nie będzie w pewnych dzielnicach gdzie zostawić auta i tak. Sam byłem kurierem przez kilka lat i praca nie jest taka za ciekawa.
Szybko plecy siadają i ciągła gonitwa terminów stąd celowe przeskoki i takie no trochę cwaniakowanie z dostawami. Z cłem to oczywiście jest już inny kaliber i jakim także słyszałem, takie praktyki maja miejsce i oczywiście trzeba je piętnować.
Niestety także nie jestem zadowolony z działania tej firmy. Raczej jestem zawiedziony jako klient. Jak były dostawy akurat tym kurierem to tak samo jak poczta polska nie były dostarczane tylko awizacja. Potem też nie dostarczali tylko odbierz w punkcie gdzieś na skraju miasta i bardzo daleko od domu. Nawet nie da się z nimi nic ustalić.
Moim zdaniem bardzo zły kurier i niska jakość usług. Nie wywiązywanie się z swoich obowiązków za co biorą pieniądze.
U mnie to samo, niby 2 razy próbowali doręczyć a nie próbowali. Cały czas był ktoś w domu i zero kontaktu z ich strony. Z rana wiadomość nieudana próbo doręczenia DHL. Najgorsze dziadostwo jakie może być. O tych opłatach celnych także słyszałem od znajomego co sprowadzał z chin jakieś towary. Też jak dzwonił o wyjaśnienie to nagle opłaty znikały.
Nigdy nie odpisują na maile gdzie jest z ich winy problem, udają że nikogo nie ma. Jak odbiorą telefon to że dadzą znać później czyli nigdy. DHL bez wątpienia jest najgorszą firmą kurierską w Polsce – ja mam takie o nim zdanie.
Dlatego ja korzystam zawsze albo z inpost albo dpd. Nigdy nie było problemów. Z czego inpost wnosi paczki do góry a dpd kurier zawsze pyta czy ktoś zejdzie i wniesie samemu. Ale jestem zadowolony z ich usług.
Bardzo niski poziom obsługi Klienta:
1/ brak możliwości kontaktu z DHL celem wyjaśnienia rożnych niejasności
2/ w końcu po uzyskaniu kontaktu z konsultantem ten nie potrafi wyjaśnić problemu i wyłącza się
3/ brak dostawy w terminie pomimo tego ze wysłano mi rano maila ze przesyłka będzie w tym dniu i taka tez była informacja na portalu DHL “śledzenie przesyłki”
Nie była przez co zmarnowałem cały dzień.
potem weekend bo nie pracują
Najgorszy przewoźnik jaki może być zwłaszcza kurier na trasie Grudziądz ul.Bydgoska i okolice wogole nie przyjeżdża z paczkami wpisując iż nie było nikogo w domu, żenujące podejście, jeszcze obraza klienta używając słów ” WYPIE…” ZACHOWANIE NIE NA POZIOMIE OSOB MAJACYCH KONTAKT Z CZŁOWIEKIEM
Nie dotrzymują terminów dostawy! Wyznaczyli mi termin dostawy, czekam na kuriera, w końcu dzwonię do nich a ta pinda z infolinii mówi mi że dostarczą ale w innym terminie, bo podobno im transport szwankuje. Cały dzień straciłem na czekanie na kuriera bo przesyłka delikatna i trzeba być obecnym przy odbiorze. Z innymi kurierami zero problemów, jest data doręczenia i dotrzymanie umowy. dhl nie polecam! Omijać oszustów z daleka! Nie kupować w sklepach z usługą tego przewoźnika!
Ja też korzystam z furgonetki. Wysyłamy DPD i Pocztą, ale Poczta nie odbiera paczek, trzeba im wozić. Chciałam podpisać umowę z DPD na ok. 50 paczek/mc, ale cena była porównywalna z tą z furgonetki, a umowa miała być na 2 lata, więc zrezygnowałam. Wolę płacić te 2-3 zł więcej, ale w każdej chwili mieć możliwość zmiany przewoźnika.
Duże znaczenie ma też to jak spakujecie paczkę, dobrze jest spakować porządnie, bo wiadomo, że kurierzy nie będą na Wasze paczki chuchali i dmuchali.