Kolimacja lornetki Hykker

TOTEMAT FORUM TOTEMAT Kolimacja lornetki Hykker

• This topic has 2 odpowiedzi, 1 odpowiedź, and was last updated by M.A.
  • Autor
    Wpisy
  • Paweł

Witam

W nawiązaniu do artykułu: Lornetka Hykker i Auriol 10-30×60 – Opinia i Test | ToTemat mam pytanko, czy wie ktoś może i mógł by pomóc w temacie kolimacji rzeczonej lornetki. Kupiłem ją jakiś czas temu i jak na moje amatorskie potrzeby sprawdzała się świetnie, niestety ostatnio pomimo iż nigdzie nią nie uderzyłem i nie upadła, widzę przez nią podwójny obraz. Dlatego też zastanawiam się czy dałbym radę ustawić pryzmaty samodzielnie, czy oddać ją od razu na gwarancji? Jeśli mógłby mnie ktoś pokierować gdzie w tym modelu znajdę śruby do ustawienia pryzmatów i jak się do tego zabrać to będę wdzięczny. Pytam, ponieważ nie mam doświadczenia w tego typu naprawach a nie chcę niepotrzebnie rozkładać i zdejmować elementów w poszukiwaniu śrub.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc 😉

ToTemat

Witaj, jeśli lornetka jest jeszcze na gwarancji to warto skorzystać z opcji Rękojmi lub gwarancji. Wtedy jest najmniej problemu i obawy o sprzęt. Jeśli wcześniej była dobra a potem straciła zgranie soczewek to znaczy, że ma sporą wadę być może z mocowaniem (wieńczeniem) pryzmatów.

Oznacza to, że może w przyszłości także łatwo tracić zgranie. Taki model lepiej wymienić na inny albo zrobić zwrot gotówki. Bo naprawa ze strony Biedronki (Hykker) raczej mogła by trwać bardzo długo. Więc albo by wymienili lornetkę na nową albo oddadzą pieniądze.

Hykker to made in china. Lornetki dobre jak na swoją cenę. Ale ich serwis jest w chinach a więc to by zajęło bardzo dużo czasu. Więc albo wymiana na nową albo zwrot pieniędzy wchodzi w grę. Samemu można ustawiać pryzmaty za sprawą śrubek w korpusie (małe śrubki).