Jak prawidłowo malować rower

Malujemy rowerPo latach używania roweru w różnych warunkach pogodowych w jakich nim podążamy oraz setkach oparć o drzewa, płoty i murki rower nie wygląda jak nowy. Tutaj chodzi szczególnie o zdrapania lakieru, otarcia i inne jego ubytki. Ale do rzeczy jak zrobić tak aby rower znów wyglądał ładnie.

Po malowaniu rower  raczej nie będzie wyglądał jak fabrycznie nowy z przebłyskami i brokatem ale jeśli się postaramy będzie wyglądał ładnie a dodatki dodadzą to że i profesjonalnie, ciężko do rozróżnienia od oryginalnego koloru.

Malowanie roweru opiera się na pomalowaniu tylko ramy i czasami jeszcze rogów. I tylko takimi elementami się zajmiemy. Jest to bardzo prosta sprawa. Otóż aby pomalować ramę roweru należy wszystko wykręcić z ramy. Mowa tutaj o dosłownie wszystkich częściach. Musi pozostać tylko rama bez łożysk, pedałów, biegów kierownicy, siodła.

Taką gołą ramę wynosimy na dwór lub do garażu czy innego pomieszczenia gdzie można ją swobodnie powiesić na jakimś haku czy sznurkach przeciągniętymi przez otwory nad ziemią na wysokości naszej klatki piersiowej. Następnie w zależności czy mamy specjalny pistolet do farby czy puszkę spray zaczynamy malować.

Kolor spreju jaki ładnie się prezentuje na wszystkich rowerach to albo czarny, zielony, niebieski, wiśniowy i szczególnie granatowy. Warto kupić taki aby jego kolory były żywe po malowaniu i matowe a nie śliskie i błyszczące. Można robić przebarwienia podczas malowania innym kolorem bo nie jest to trudna sztuka.

Malujemy rower – w oddaleniu od ramy roweru o około 10-15 cm rozprowadzamy wyrzut farby na ramę z spraju czy pistoletu (wiadomo co nie trafi spada na podłogę więc warto pokryć ją chociaż gazetami). Na początku nie poprawiamy miejsc niedobrze pokrytych farbą.

Staramy się równomiernie ją rozprowadzić i tak aby nie powstawały zacieki – po to jest między innymi ta odległość od wyrzutu. Po malowaniu dajmy farbie czas na oschnięcie i po nim znowu poprawiamy miejsca i całość aby dobrze wszystko pokryć. Po raz kolejny czekamy aż wyschnie i montujemy cały sprzęt z powrotem. Można go od razu przeczyścić i nasmarować przy okazji.

Przed malowaniem roweru należy jego stary lakier zmatować papierem ściernym i rower odtłuścić płynem do naczyń lub benzyną, tak aby była cała rama czysta i matowa. Malujemy tam gdzie nie sypie się kurz itp. aby nie było inkluzji na farbie i schropowaceń. Farba schnie przeciętnie około 10 minut – choć to zależy od rodzaju spreju.

Jeśli chcemy mieć jakieś wzorki paski itp. na ramach należy obkleić otoczenie z wyciętym danym kształtem i malować. Może być to wycięta kartka papieru nawet przyklejona na taśmę przezroczystą biurową. Ładnie prezentują się takie dodatki.

Tuning wizualny roweru może się opierać o najprostsze rzeczy a są to nalepki wodoodporne. Takie nalepki najlepiej prezentują się w miejscu byłych oryginalnych lub na najszerszej ramie. Skąd wziąć naklejki: można je kupić. Co ważne te nalepki bardzo mocno się trzymają i nie ulegają praktycznie wcale na pogodę. Zapraszamy do pozostałych artykułów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *