Jak rekrutować handlowców? Kilka praktycznych wskazówek

Rekrutacja do HandluDział handlowy w wielu firmach odgrywa kluczową rolę, ponieważ to właśnie na jego barkach spoczywa ciężar komunikacji z klientami. Od tego, czy komunikacja ta będzie udana, zależy produktywność przedsiębiorstwa, osiągane przez nie zyski, a ostatecznie – jego być albo nie być.

Dlatego rekrutacja handlowców powinna być zawsze przeprowadzana w sposób profesjonalny, rzetelny i staranny.

Jak znaleźć dobrego handlowca?

Podstawa to dobre ogłoszenie sporządzone na podstawie szczegółowego profilu poszukiwanego pracownika. Handlowiec musi być osobą przyjazną, komunikatywną i wzbudzającą ogólne zaufanie, jak również posiadającą cechy przywódcze oraz bogatą wiedzę z zakresu danej branży – takiej osoby poszukujemy i to właśnie musimy przedstawić w ogłoszeniu, ujmując całość w możliwie przystępną i zachęcającą formę.

Aby wśród nadesłanych zgłoszeń wybrać najlepsze, warto przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne z najbardziej obiecującymi kandydatami i zweryfikować ich kompetencje zadając im do wykonania typowe dla konkretnego stanowiska zadanie, na przykład zareklamowanie oferowanego przez firmę produktu lub usługi.

Jeśli branża, w której działa firma, jest niszowa, tego rodzaju rekrutacja może okazać się nieefektywna – w takiej sytuacji lepiej będzie sięgnąć po direct search, bardziej bezpośrednią metodę rekrutacyjną opartą na precyzyjnym docieraniu do konkretnych specjalistów za pośrednictwem prywatnych kanałów. W odnalezieniu odpowiedniego specjalisty z danej dziedziny może pomóc SalesHR. Jako wiodąca agencja doradztwa personalnego oraz agencja rekrutacyjna sprostają każdemu wyzwaniu. Ich biura mieszczą się w Krakowie, Warszawie oraz w Trójmieście, ale działają na terenie całej Polski.

Jak pozyskać dobrego handlowca?

Aby pozyskać dobrego handlowca, sami musimy umieć się sprzedać, dlatego istotną rolę w rekrutacji handlowców odgrywa employer branding, czyli działania marketingowe skierowane do potencjalnych pracowników. Chodzi o to, aby przekonać ich, że nasza firma to miejsce, w którym warto pracować, miejsce, w którym pracownicy są doceniani, mogą liczyć na interesujące benefity, nieustannie się rozwijają zawodowo i mają szansę na wielką karierę.

Firma o takiej reputacji nie będzie miała problemu z pozyskaniem nowych pracowników na jakiekolwiek stanowiska. Rekrutacja handlowców również nie powinna sprawić jej trudności. O employer branding, podobnie jak o samą rekrutację, możemy oczywiście zadbać we własnym zakresie, ale jeśli nie mamy w tym doświadczenia, lepszym rozwiązaniem będzie zlecenie tych zadań specjalizującej się w nich agencji HR.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.