Jaki mały biznes warto otworzyć?
Szukając pomysłu na mały, nieskomplikowany biznes, warto pomyśleć o sprzedaży. Otwierając niewielki sklep, jesteśmy w stanie zorganizować działalność właściwie na własną rękę, co znaczy, że nie musimy zatrudniać dodatkowych pracowników.
Sami zamówimy towary, ustawimy je na półkach i staniemy za ladą. Jednak, co sprzedawać, aby mieć pewność, że interes nie okaże się niewypałem?
Sklep z kosmetykami
Wynajmując niewielki lokal w dobrej lokalizacji, możemy postawić na sprzedaż kosmetyków. Te zawsze będą potrzebne, a jeśli wymyślimy, jak przyciągnąć do siebie klientów, z pewnością zrezygnują oni z zakupu podobnych produktów w supermarkecie czy dużej drogerii. Zatem jak wyróżnić się na tle konkurencji? Najprostszy sposób to zaoferowanie mieszkańcom miasta tego, czego nie znajdą nigdzie indziej, na przykład kosmetyków zagranicznych. Konsumenci pokochają ich zapachy, wydajność i doskonałe składy, które są jednocześnie skuteczne i delikatne. Wystarczy przejrzeć ofertę hurtowni EDG pod adresem b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/kosmetyki, aby przekonać się, jak dużą różnorodność oferty możemy zapewnić swoim klientom z pomocą zachodnich preparatów. Dodatkowo, asortyment małego sklepu można podzielić na:
- kosmetyki bio i eko – idealnie wpisują się we współczesne trendy, ale trzeba przekonać konsumentów do tego, że są równie skuteczne, co te tradycyjne oraz, że ich cena wcale nie przewyższa kosztów zakupu zwykłych kosmetyków,
- kosmetyki dla dzieci – charakteryzuje je większa delikatność formuł, które nie mogą naruszać naturalnej bariery ochronnej skóry dziecka,
- kosmetyki o perfumeryjnych zapachach – to kosmetyki włoskie, produkowane przez dawne perfumerie, które wypuszczają na rynek płyny do kąpieli, perfumy, a nawet płyny do płukania tkanin o dokładnie takiej samej kompozycji zapachowej.
Co ważne dla biznesu i dla konsumenta, ceny kosmetyków zachodnich właściwie nie różnią się od cen, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Jeśli więc klient raz spróbuje czegoś lepszej jakości za takie same pieniądze, z pewnością wróci po więcej.
Sklep z chemią gospodarczą
Podobnie jak kosmetyki, chemia gospodarcza zawsze znajdzie nabywcę – zwłaszcza jeśli ma naprawdę dobrą jakość, czym ułatwia wykonywanie codziennych obowiązków. Konsument z pewnością chętnie sięgnie ponownie po preparat, dzięki któremu nie musiał wreszcie szorować piekarnika, wyjął ze zmywarki krystalicznie czyste naczynia i skrócił mycie okien do etapu ostatecznego polerowania. W tym przypadku również warto postawić na sprawdzoną, zachodnią jakość, oferując klientom sklepiku:
- środki piorące,
- preparaty do sprzątania,
- środki do zmywarek,
marek niemieckich, włoskich, brytyjskich czy belgijskich. Ich formuły są znacznie lepsze niż te, do których przyzwyczajony jest polski konsument. Chemia zagraniczna jest wydajna, skuteczna, łatwa w użyciu, a często również ekologiczna. Maksymalnie skraca czas sprzątania, ale nie szkodzi czyszczonym powierzchniom. Zwykle ma też przyjemny zapach, który długo unosi się w powietrzu, potęgując efekt czystości.
Skąd wziąć towar do małego sklepu z chemią?
Skromny biznes nie wiąże się z dużym kapitałem, dlatego towarów do sklepu nie warto zamawiać bezpośrednio od producenta. Ten z reguły zajmuje się sprzedażą bardzo dużych ilości swoich wyrobów, co dla początkującego biznesu jest zupełnie nieopłacalne. W końcu nigdy nie wiemy, co będzie dobrze się sprzedawało. Poza tym, duża ilość towarów wymaga proporcjonalnie dużego zaplecza, a tym nie każdy lokal użytkowy może się pochwalić. Korzystniej jest więc zamówić chemię sprowadzaną zza granicy w hurtowni, która może zaoferować przystępne ceny i dodatkowe rabaty, a dodatkowo szybko dowiezie produkty do sklepu.
Jeśli chcemy postawić na kosmetyki lub środki czystości z zachodu, musimy jeszcze upewnić się, że wybrany dostawca jest godny zaufania i sprzedaje wyłącznie oryginalne produkty przeznaczone na zachodni rynek. W przeciwnym razie możemy rozczarować swoich klientów towarem, który niewiele różni się od wszystkich innych podobnych wyrobów, dostępnych w większości sklepów.