Jakie warto mieć akcesoria rowerowe

Do roweru akcesoriaKupując rower w sklepie a tym bardziej większych marketach z reguły nie są one wyposażone w dodatkowe komponenty przydatne na trasie.

Artykuł ten wskaże kilka przydatnych części do roweru z którymi jest znacznie wygodniejsza jazda czy także możliwość osiągnięcia na nim lepszych wyników. Elementy takie wcale nie są drogie i warto się w nie zaopatrzyć.

1. Rogi na kierownice – także może być to obwódka. Jest tego wiele rodzajów od prostych lekko wykrzywionych drążków przez całkowicie pałąkowate wykończenia nad kierownicą. Mają one wielorakie zastosowanie.

Przede wszystkim jest to oparcie na łokcie podczas położenia się na rowerze przednią częścią korpusu w jeździe. Służy to do wygodnego kierowania kierownicą nawet jak się jest na niej zawieszonym – czyli zjazdy z górek i pod górki aby oszczędzić tarcia powietrza przez swoją postawę.

Kolejnym zastosowaniem i częściej używanym jest wyższy chwyt kierownicy. Dzięki niemu nie musimy się tak mocno garbić podczas jazdy. Także możliwość zmienienia oparcia aby się nie usztywniać w jednej pozycji jadąc. Często są także stosowane jako zaczep na torby z sklepu.

Ważną zaletą rogów jest także przenoszenie środka ciężkości czy stabilności jazdy w różne punkty. Oparcie na kierownicy zniża punkt ciężkości i daje stabilniejszą jazdę. Oparcie się na rogach czyli brak szybkiego dostępu do hamulców daje bardziej rekreacyjną podroż przez odciążenie pleców i trzymanie w miarę wygodnej pozycji pionowej.

2. Oświetlenie rowerowe – chodzi tu o różnego rodzaju lampki rowerowe. Służą one głównie do poprawienia bezpieczeństwa naszej jazdy. Także do oświetlania drogi w mroku czy nawigowaniu na samych siebie. Lampki powinny być jaskrawe a dokładniej normują je przepisy. Przód może mieć kolor Biały lub Żółty a tył czerwony.

Przednie światła nie powinny być migające, tylne natomiast jak najbardziej. Polecamy światła diodowe. Świecą one na jednych bateriach do roku w czasie intensywnej jazdy. Diody bardzo mało czerpią energii a są mocno wyraźne w słupie światła – co daje oszczędność i bezpieczeństwo zarazem.

3. Sakiewka rowerowa – najlepiej typu trójkąt mocowana pod ramą roweru. Służy ona zazwyczaj do przewożenia podstawowych kluczy do roweru jak i często do trzymania tam symbolicznych sum pieniędzy na wyjazd. Jest ona mocowana mocno i stabilnie, często są wersje wodoodporne. Sakiewki tego typu to także sakiewki mocowane pod tylną część siodełka oraz na przód kierownicy.

4. Siodełko ergonomiczne – zarówno do trasy krótkiej jak i tych dalszych dobrze mieć wyprofilowane siedzisko. Oczywiście nie przybiera ono profilu naszej części ciała ale ma kształt tak dobrany że nie czujemy kostnienia od jazdy.

Takie siodła mają zawsze w sobie przelot służący nie tylko do odprowadzania wilgoci i wentylacji ale i do zdrowej jazdy szczególnie dla mężczyzn. Twarde siodełka wypukłe czy proste mogą doprowadzić do problemów w narządach mężczyzn – to tak na przestrogę.

5. Opony rowerowe – Gdy jeździ się częściej po szosach oraz ścieżkach polnych należało by zmienić ogumienie na coś węższego niż standard MTB. Chodzi tu o szerokość opony i bieżnik. Należało by zastosować oponę szosowo turystyczną czyli z kolcami po bokach a na grzbiecie bieżnik podłużny ciągły.

Chodzi tu o to, że po napompowaniu takiej opony (dętki w oponie) na szosie jedzie się wybrzuszeniem gładkim co daje lekkość jazdy. Natomiast po wjeździe na teren jedzie się całą oponą wraz z zakolczeniami.

6. Licznik rowerowy – jest to nic innego jak baza pomiarów różnych osiągów na naszych rowerach czy ogólnie komputer pokładowo-rowerowy. Liczniki są różnych rodzajów i w bardzo różnych cenach. Ich główne funkcje to mierzenie dystansu przejechanej trasy całkowicie oraz w danym jednym wyjeździe. A także prędkość jazdy obecna, pokazywanie godziny oraz czasu podróży w samej jeździe.

Dzięki niemu wiemy dokładnie ile przejechaliśmy kilometrów i w jakim czasie. Jest to dobre rozwiązanie aby poprawiać swoje osiągi jak i wiedzieć na czym się stoi w jeździe oraz jaki jest nasz zasięg. Licznik rowerowy powinien mieć czytelną tarczę. Więcej o licznikach na rower w innym temacie. Zapraszamy do pozostałych artykułów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *