Kamera samochodowa Lamax T10 – Opinia i Test

Kamera Lamax T10Kamera samochodowa Lamax T10 – to urządzenie nagrywające obraz w dużej rozdzielczości. Kamera ta, dodatkowo posiada wbudowany moduł GPS.

Warto wspomnieć, że w obecnych czasach – jazda bez wideorejestratora jest bardzo ryzykowna. Dzięki takiemu urządzeniu, czasami można uniknąć sporych mandatów oraz kosztów odszkodowań. Kamera ta wykonuje nagrania, mogące zabezpieczyć interesy kierowcy samochodu. Szczególnie jest to ważne w niejasnych sytuacjach na drodze.

Wideorejestrator samochodowy Lamax T10 to nowe urządzenie, zapewniające bardzo wysoką rozdzielczość nagrywania. Obraz nagrany za pomocą tej kamery jest czysty. Co więcej, dokładnie będzie można rozpoznać rejestracje nagranych samochodów w każdych warunkach drogowych. Kamera ta można nagrywać wideo w 2,5 K (2560×1440) oraz 4K (3840×2160) na bazie interpolacji.

Interpolacja jest cyfrowym próbkowaniem, a więc realna jakość nagrywania urządzenia to 2,5K (2560×1440) z prędkością 30 klatek na sekundę. Standard ten zostaje zachowany, nawet po podłączeniu dodatkowej kamery tylnej.

Urządzanie potrafi także nagrywać obraz w rozdzielczości Full HD (1920×1080) z szybkością 30 i 60 klatek na sekundę. Im większa jest rozdzielczość nagrywania, tym więcej zajmują pliki nagrań, ale są też bardziej detaliczne. Nagrania wykonywane są w pętli, najstarsze pliki są nadpisywane nowszymi.

Szerokość pola widzenia w Lamax T10 to 170 stopni. Jest to jeden z lepszych parametrów tego typu. Z reguły kamery samochodowe nagrywają obraz o mniejszym polu widzenia. Pliki zapisywane są w kontenerze MOV z kompresją H.265/264. To dobry kompresor wielkości plików – przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu i niskiej wagi pliku.

Jakość nagrań jest bardzo wysoka, praktycznie w każdych warunkach pogodowych oraz oświetleniowych. Nie będzie większego problemu z dostrzeżeniem detali w nagraniach i faktycznych sytuacji drogowych, nawet po ciemku. Stabilizacja obrazu w tej kamerze samochodowej jest również dobra. Choć nie jest taka, jaką można spotkać w kamerach sportowych.

Wbudowana technologia WDR (nakładania na siebie odwzorowań obrazów) zapewnia to, że jakość nagrań jest zawsze ostra i bardzo dobrze czytelna. Praktycznie żadne warunki pogodowe nie tworzą znacznego utrudnienia do klarownych nagrań. Oczywiście po ciemku obraz jest mniej ostry niż za dnia – tak mają wszystkie wideorejestratory.

Rozdzielczość zdjęć wynosi 16 Mpx i jest to format JPG. Kamera służy zarówno do nagrań filmowych bezpieczeństwa podczas jazdy, jak i posiada możliwość wykonywania zdjęć. Wyświetlacz urządzenia IPS posiada 2,45 cala – można na nim przejrzeć wykonana niegrania i zdjęcia. Menu urządzenia jest dostępne także w języku Polskim.

Na uwagę zasługuje także baza fotoradarów – wgrana w urządzenie. Kamera ostrzeże o zbliżaniu się do miejsca, gdzie występuje legalny stały fotoradar na drodze. Ostrzeżenie otrzymamy przed miejscem z taką kontrolą kierowców, jadących zbyt szybko. Lamax T10 posiada wbudowały nodul GPS – to dzięki niemu, otrzymamy informację o bliskości miejsca ze stałymi fotoradarami.

Warto także wspomnieć o uchwycie. Jest to silny uchwyt magnetyczny. Pozwoli bardzo szybko i sprawnie demontować urządzenie, oraz je zakładać na szybę pojazdu. Uchwyty magnetyczne są najlepszym rozwiązaniem do urządzeń tego typu. Ramie uchwytu mocowane jest do szyby na przylep. Jest to naszym zdaniem gorsze rozwiązanie niż ssawka. Naklejki trzymają mocno, ale trudniej migrować urządzenie między przykładowo kilkoma własnymi autami.

Na nagraniach kamery samochodowej Lamax T10 – można włączyć nakładanie w postaci znaku wodnego prędkości jazdy. To pozwoli ewentualnie uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości jazdy. Znak wodny posiada w sobie takie dane jak: czas i data, prędkość jazdy i współrzędne geograficzne pojazdu.

Wideorejestratorem można sterować także za pomocą telefonu. Kamera posiada wbudowany moduł WIFi – można ją sparować z własnym smartfonem.

Kamera działa standardowo na zasilaniu z zapalniczki samochodowej. Posiada także akumulator wewnętrzny, wystarczający na jakiś czas pracy bez dodatkowego zasilania. To dodaje ochronę zaparkowanego samochodu, przed nieudokumentowaną stłuczką pojazdu. Szczególnie podczas naszej nieobecności w pojeździe na parkingu – na przykład podczas zakupów.

Do urządzenia można dokupić kamerę tylną. To bardzo dobry pomysł, aby chronić swoje auto także z drogiej strony.

Lamax T10 obsługuje karty pamięci do 128 GB – pozwoli to nagrać kilkadziesiąt godzin podróży bez nadpisywania plików.

Tryb parkingowy, to bardzo przydana funkcja kamery samochodowej. Jeśli urządzenie wyczuje poprzez G-sensor uderzenie – automatycznie zacznie rejestrować obraz. To pozwoli zabezpieczyć auto, przed nieudokumentowaną stłuczką na parkingu – podczas naszej nieobecności w samochodzie.

Kamera także posiada wbudowany mikrofon. Jest to standard – zapewni nagrania także tego co słychać w samochodzie. Dzięki temu również może być rejestrowana rozmowa w samochodzie, jak i z osobą stojącą przy aucie. Mikrofon można włączyć, aby nie zbierał strumienia audio.

Kamera nagrywa obraz automatycznie, zaraz po podłączeniu do źródła zasilania. Obraz jest nagrywany w pętli. W przypadku chęci ręcznego zachowania nagrania przed nadpisaniem, można wybrać takie działanie klawiszem. G-sensor ma dodatkowo regulowaną czułość działania. Samemu można ustawić, jak powinna być czujna kamera do nagrywania – w zależności od wykrytego przeciążenia.

Wymiary kamery to 47 mm wysokości na 74 mm długości i 39 mm głębokości. Kamera zajmuje niewiele miejsca na szybie samochodu. Nie przesłania widoku z szyby.

W zestawie do urządzenia Lamax T10 otrzymujemy:

  • Kamerę samochodową Lamax T10.
  • Uchwyt magnetyczny z GPS do kamery – na taśmy przylepne 3M.
  • Adapter do zapalniczki samochodowej z dodatkowym portem USB (do przykładowego jednoczesnego ładowania telefonu).
  • Czytnik kart pamięci microSD – ułatwi przenoszenie i czytanie plików z karty pamięci na komputerze.
  • Uchwyty do prowadzenia kabli 3 sztuki – także na taśmy przylepne.
  • Przyrząd do kabli.
  • Zapasowa 1 naklejka do uchwytu magnetycznego.
  • Instrukcję obsługi.
  • Oryginalne opakowanie od urządzenia.

Kamera samochodowa Lamax T10 – to całkiem dobre urządzenie. Potrafiące nagrywać czytelny obraz, praktycznie w każdych warunkach. Posiada sporo dodatkowych i przydatnych funkcji takich jak: GPS, ostrzeżenia o fotoradarach oraz tryb parkingowy. Jest to urządzenia zdecydowanie godne polecenia i wypróbowania. Na pewno większość osób będzie z niego bardzo zadowolona. Zapraszamy do przeczytania kolejnych artykułów w serwisie.

9 komentarzy

  1. Sawirej pisze:

    Dzień dobry, czy ten tryb parkingowy działa również gdy ktoś przechodzi przed kamerą? W jednym aucie mam taką kamerę, że gdy ktoś idzie przed maską samochodu to kamera włącza nagrywanie. To nie jest najlepsze rozwiązanie, z tego powodu że bateria dość szybko się wyczerpuje. Szczególnie na jakimś bardziej ruchliwym centrum handlowym, lub na parkingu tuż przy chodniku dla pieszych. Jak jest w tym przypadku?

    1. Kamera nie ma fotoczujki – wiec włącza się nagrywania, wtedy gdy G-sensor poczuje przeciążenie – pukniecie w samochód. Ustawia się siłę pracy G-sensora w kamerze samochodowej. Aby dobrać odpowiedni poziom dla siebie.

  2. Miki44 pisze:

    Większa jakość nagrywania dzięki interpolacji wcale nie jest taka dobra. Interpolacja to cyfrowe uśrednianie piksela, pomiędzy dwoma realnymi pikselami. Obraz wtedy jest powiększony, ale tylko w sposób cyfrowy na bazie uśrednienia danego cyfrowo piksela. Co prawda napisaliście, że realne jakoś nagrywania to 2,5K, ale moim zdaniem zabrakło tego dokładnego wyjaśnienia. Do tego napisałem je w komentarzu. Moim prywatnym zdaniem to urządzenie jest takie, jak wiele innych urządzeń tego typu.

  3. Kamil Sabich pisze:

    Także samemu preferuję przyssawkę do szyby samochodu. Miałem wcześniej kamerę xblitz na taśmę przylepną. To faktycznie jeśli z jakiegoś powodu częściej zdejmuje się ją z szyby, to wtedy trzeba dokupić dodatkową taśmę. Dobra wiadomość jednak jest taka, że te taśmy typu 3M wcale nie są drogie. Można kupić nawet ich substytut znacznie taniej w rolce.

  4. Iguana pisze:

    Zdecydowanie wszystkim zalecam jazdę, zawsze z nakładanymi informacjami na nagraniach. Jeśli będziemy mieli samo nagranie ale bez widocznej prędkości oraz daty, to w razie próby wybronienia się od mandatu, takie nagranie nie będzie żadnym dowodem. Jako kierowca mam już w tym spore doświadczenie, lepiej zawsze mieć włączone takie informacje na filmie. W razie jeśli łamiemy przepisy co do prędkości, to takiego nagrania możemy nie udostępniać, aby nie obciążać samego siebie. Także zalecam wszystkim włączenie tej nakładki z informacjami, na temat naszej jazdy w samochodzie.

  5. BukWaw pisze:

    Widzę że jest sporo lepsza niż moja Mio 785. Ma lepszy kąt widzenia oraz rozdzielczość nagrań. Pozostałe elementy są podobne. W mojej czasami brakuje mi dokładności obrazu. Tylko że ta moja nagrywa też 30 klatek na sekundę, a ta potrafi już 60. Podczas szybkiej jazdy na drodze ta ilość klatek, czasami robi dużą robotę. Odpukać na razie nic się nie wydarzyło u mnie na drodze, ale moje urządzenie zarejestrowało już kilka stłuczek innych samochodów. Na razie wszystkie kiedy stałem na światłach krzyżowania. Ktoś jeszcze przejeżdżał na czerwonym świetle drogi poprzecznej i uderzał w jakieś inne auto. W dużych miastach takie stłuczki to żadna rzadkość, występuje ich kilkanaście a nawet kilkadziesiąt na dzień.

  6. OskarekM pisze:

    Czy przewód w tej kamerze, który ma 3 m jest też do zasilania kamery tylnej? Bo jeśli bym kupił taki zestaw, to od razu bym wybrał do niego kamerę mocowaną z tyłu samochodu. Tylko że mam dość duże auto, i prawdopodobnie trzy metry kabla by nie wystarczyło.

    1. Przewód do kamery tylnej jest nabywany moim zdaniem razem z kamerą tylną. Ten przewód do fajki, jest tylko do zapalniczki auta i samej kamery głównej.

  7. Purman pisze:

    Bardzo przyzwoite urządzenia, czytając opis widać producent w miarę się postarał robiąc coś sensownego. Nagrania także są bardzo ładne, a to chyba najważniejsze co jest w kamerach do auta. To że ma taśmę do szyby a nie ssawkę, nie jest tak dużą wadą. Większość osób używa takiej kamery w jednym aucie, a nie w kilku samochodach. Dzięki za recenzję tego urządzenia, dobrze je mieć na uwadze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *