Ławka treningowa Zipro Core (pod sztangę) – Opinia i Test

Ławka Zipro CoreŁawka treningowa Zipro Core, to jeden z nowszych produktów marki Zipro. Urządzenie posiada wiele regulacji ustawień i dostosowania do użytkownika. Jest to co prawda budżetowy produkt, ale o zadziwiająco wysokiej trwałości oraz jakości wykonania.

Warto dodać, że testowałem wcześniej Atlas treningowy Zipro Gym I. Także był wykonany zadziwiająco solidnie. Wyróżniał się na tle konkurencji trwałością, oraz większą ilością elementów w zestawie. Dlatego zdecydowałem się na wykonanie kolejnego testu sprzętu tego producenta.

Główne cechy ławki treningowej Zipro Core

Jest to produkt, który można wykorzystać do wielu różnych ćwiczeń. Posiada zdecydowanie bardziej rozbudowane możliwości, niż typowe ławki proste wykorzystywane pod sztangę.

Zipro Core posiada wszystkie funkcje ławki prostej. Dodatkowo dzięki składnej podporze tylnej, posiada funkcje typowej ławki skośnej. Ponadto ma boczne regulowane wsporniki do sztangi. Następnie na froncie, ma zamocowane dipy do ćwiczeń pionowych pompek.

Warto wspomnieć, że całość ławki jest składana i można unieść jej oparcie. Dzięki temu zajmuje bardzo mało miejsca. Tak rozbudowane opcje, dają wiele możliwości do wykonywania różnych ćwiczeń na tym sprzęcie.

Ogólny opis techniczny ławki Core

Urządzenie posiada konstrukcję z profili głównych o grubości 50 mm. Grubość metalu na profilach to około 1,5-2 mm. Jest to zdecydowanie stabilna i mocna konstrukcja. Można na niej ćwiczyć z obciążeniem łącznym do 230 kilogramów. Waga użytkownika, powinna się mieścić do 120 kilo.

Spośród wszystkich testowanych na przestrzeni lat ławek, jest to jedyna – która nie wydaje z siebie zdanych odgłosów podczas ćwiczeń. Z czego jestem bardzo zadowolony.

Maksymalne obciążenie stelażu na sztangi (określone przez producenta) wynosi 180 kg. Wsporniki można regulować w zakresie wysokości od 70 do 105 cm. Posiadają łącznie 7 różnych wysokości do wyboru.

Rozstaw wsporników wynosi 50 cm szerokości. Sztangę z reguły będzie się poodnosić, za zewnętrzną stronę względem wsporników – niż od środka. Samemu zawsze ją podnoszę, łapiąc drążek po zewnętrznych stronach. Tak po prostu jest najwygodniej, przy tej szerokości podpór.

Blokada wysokości wsporników jest podwójna. Pierwsza jest typowym zabezpieczeniem zawleczką. Jednocześnie utrzymująca próg bezpieczeństwa dla sztangi, na niższej pozycji. Druga blokada, to gruby wkręcany trzpień – podtrzymujący główny ciężar. Jest to w mojej ocenie naprawdę solidne i trwałe rozwiązanie.

Dodatkowo na górze wsporników są standardowe ograniczniki. Zapobiegają wypadnięciu sztagi, ułatwiają także jej odkładanie na miejsce. Po zewnętrznej stronie wsporników znajdują się uchwyty do unoszenia na drążkach (uchwyty dipów). Samemu z nich nie korzystam, bo nie sprawiają wrażenia wytrzymałych na wagę 130 kg.

Ławka po złożeniu zajmuje bardzo mało miejsca. Zaledwie 0,2 metra kwadratowego (Wymiar złożonej 43 cm głębokości, 61 cm szerokości oraz 132 cm wysokości). Jej funkcja unoszenia oparcia, jest bardzo przydatna. Choć ma swoje słabe strony. Jeśli założona jest sztanga na wspornikach, to nie da się skutecznie podnieść oparcia i zablokować. Drążek sztagi będzie przeszkadzał w pełnym uniesieniu, do pozycji wymaganej dla zablokowania oparcia przez zawleczkę.

Siedzisko urządzenia jest wykonane z materiału skóropodobnego. W pierwszym kontakcie sprawiało dla mnie wrażenie słabego. Jednakże ławkę mam już sporo czasu i nadal jest jak bez najmniejszych uszkodzeń. Łatwo je czyścić zwykłą ścierką z płynem. Siedzisko ma grubość 6 cm. Posiada dobrą elastyczną piankę zmiękczającą, która szybko powraca do pierwotnej formy nawet po silnym odkształceniu.

Uchwyty do pompek, mają na sobie plastikowe kołnierze. Ma to poprawić uchwyt oraz zwiększyć wygodę ćwiczeń. W mojej ocenie, mocowane są na zbyt małe podkładki. Samemu zamieniłem je na znacznie większe, co do ich średnicy. Aby była to jeszcze bardziej wytrzymała konstrukcja i silniejsze podparcie.

Ławka posiada dwie belki usztywniające konstrukcję. Jedną główną, oraz dodatkową obrotową – zintegrowaną z oparciem. Konstrukcja jest sztywna i nie ma się żadnego wrażenia możliwości rozpadnięcia czy luzów.

Na uwagę zasługują także nogi urządzenia. Wykonane są z tworzywa sztuczne o szerokiej podstawie. Całość jest bardzo stabilna. Nie ma żadnego punktu chwiania się na boki, lub możliwości przewrócenia. Nakładki te, również ochronią podłogę przed ewentualnym porysowaniem.

Oparcie ławki można nie tyko podnosić ale także pochylać ku dołowi. Składając tylną nogę – tworzy się (na podporze) ławkę skośną. Dzięki temu, można wygodniej ćwiczyć mięśnie brzucha. W rzeczywistości pozwala na trening wielu partii działa, w zależności od wykonywanych ćwiczeń.

Zapierając się o wsporniki, można wykonywać dodatkowe ćwiczenia, na przykład unoszenie dolnej partii ciała. Możliwości jest naprawdę wiele. Praktycznie każdy element w ławce, posiada zawleczki zabezpieczające pozycję urządzenia.

Warto zwrócić uwagę na oparcie. Posiada długość 104 cm i szerokość 23,5 cm. Mój wzrost wynosi 190 cm. Na długość jest zupełnie wystarczające. Natomiast podparcie pleców, jest trochę w moim odczuciu zbyt wąskie. Jeśli ktoś potrzebuje jeszcze bardziej wytrzymałej ławki prostej, to warto zobaczyć moje poprzednie urządzenie. Chodzi tutaj o HMS L8015.

Dokładny opis parametrów technicznych

  • Wymiary szkieletowe po rozłożeniu: 119 x 60,5 x 117,5 cm. Gdy ławka jest złożona 43 x 60,5 x 132 cm [długość x szerokość x wysokość].
  • Nośność całkowita urządzenia – 230 kg (waga użytkownika z obciążeniem).
  • Maksymalna waga użytkownika – 120 kg.
  • Obciążenie maksymalne stojaków na sztangę – 180 kg.
  • Rozstaw (szerokość) uchwytów na sztangę – 50 cm.
  • Wysokość uchwytów do dipów: regulowane od 68 do 103 cm.
  • Wymiary siedziska (długość x szerokość x grubość): 104 x 23,5 x 5 cm.
  • Odległość siedziska od ziemi: 42 cm (wysokość oparcia).
  • Waga / waga z opakowaniem: 18,5 kg / 19,5 kg.

Film z omówieniem wszystkich cech ławki treningowej Zipro Core (pod sztangę):

Sprzęt do ćwiczeń, moim zdaniem jest wykonany solidnie i dobrze rozbudowany. Ma także dostateczne rozwiązania technologiczne. Warto zwrócić uwagę na fakt, że działa bardzo cicho, nie wydaje z siebie dźwięków podczas użytkowania. To jest duża zaleta. Większość ławek trochę skrzypi i piszczy podczas ćwiczeń. Opisywana jest całkowicie bezgłośna.

Moja opinia o testowanej ławce

Zalety ławki Zipro Core

  • Posiada znaczne rozbudowanie, można wykonywać na niej wiele różnych ćwiczeń.
  • Jest stabilna i wykonana solidnie.
  • Podczas ćwiczeń jest cicha i nie wydaje dźwięków.
  • Posiada dużą wytrzymałość na obciążenia.
  • Jest składana, dzięki czemu zajmuje mało miejsca.
  • Posiada dodatkowe zabezpieczenia zawleczkami, wszystkich ruchomych elementów.
  • Posiada dużo możliwych regulacyjnych i dostosowania do indywidualnych wymagań.

Wady ławki Zipro Core

  • Oparcie mogło by mieć trochę większą szerokość.
  • Rozstaw słupków na sztangę jest dość wąski (co może być zaletą i wadą).
  • Uchwyty do pompek, mają trochę za małe podkładki – aby tworzyć silne oparcie.
  • Materiał poszycia na oparciu, jest lekko luźny.
  • Ławki nie można złożyć, jeśli założona jest na niej sztanga.

Podsumowując: ławka treningowa pod sztangę Zipro Core, to produkt moim zdaniem warty uwagi. W mojej ocenie jest wykonany zdecydowanie solidnie i pomysłowo. Wygodnie się na nim ćwiczy. Dzięki niej, jest wiele możliwości wykonywania różnych ćwiczeń.

Posiada oczywiście słabsze strony, mimo wszystko jest ich stosunkowo mało. W moim odczuciu jest to dobry sprzęt. Samemu jestem z niej bardzo zadowolony. Myślę że znalazłem wszystkie elementy warty w niej uwagi. Od siebie myślę, że mogę polecić ten produkt. Zapraszam do przeczytania kolejnych tematów na stronie.

Dodatkowe źródła informacji:

  1. CORE – Ławeczki treningowe – Sprzęt fitness [zipro.pl] – strona producenta [dostęp 27/02/2014].
  2. Zipro Ławka prosta pod sztangę Zipro Core (składana) [morele.net] [dostęp 27/02/2014].

Jak przydatny jest artykuł?

Średnia ocen 5 / 5. Ilość ocen: 2

Ten temat jeszcze nie ma oceny.

Dziękujemy, że uznałeś artykuł za przydatny.

Zobacz nasz Facebook i YouTube!

Przykro nam, że artykuł nie był dla Ciebie przydatny!

Postaramy się go poprawić w ciągu 7 dni.

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten artykuł?

Udostępnij na:

2 komentarze

  1. Borsza Maciej pisze:

    Powoli przymierzam się do zakupu własnego sprzętu. Myślę o takiej małej domowej siłowni. Na początku miałem zamiar kupić all in one – czyli atlas. Ale po przeczytaniu artykułu, że nie ma to sensu. Myślę, że kupię ławkę i jakieś obciążenia.

    Jeszcze nie wiem co dokładnie wybiorę. Widzę jednak, że warto brać takie coś z tego tematu pod uwagę. Faktycznie może przekonywać ilość możliwości ćwiczeń do wykonania. Na pewno jest to jeden z mocniejszych argumentów.

  2. Comer33 pisze:

    Bardzo praktyczne są takie sprzęty treningowe. Także miałem samą ławkę prostą i skośną. Jakiś czas temu zakupiłem sobie właśnie typową pod sztangę. To był bardzo dobry wybór, o wiele więcej można wykonywać różnych ćwiczeń.

    Oczywiście wymaga to trochę więcej miejsca. Ale zdecydowanie warto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rodzaj subskrypcji: