Najpopularniejsze przyrządy do treningu siłowego

Obciążenie żeliwneTrening siłowy wbrew pozorom nie służy tylko do budowania masy mięśniowej. Ten rodzaj treningu pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów i utrzymać wypracowaną sylwetkę. Podczas każdej sesji spalana jest duża ilość kalorii. Ćwicząc siłowo uzyskujemy o wiele większy wydatek energetyczny niż podczas wykonywania ćwiczeń cardio. Trening siłowy wzmacnia siłę i wytrzymałość mięśni, poprawia gęstość kości.

Każdy rodzaj aktywności fizycznej zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, zwłaszcza cukrzycy, miażdżycy, chorób serca i układu krążenia, niektórych chorób nowotworowych. Ćwiczenia fizyczne, w tym również ćwiczenia siłowe stymulują pracę mózgu, uwalniają substancje zmniejszające stres, poprawiające humor i samopoczucie. Poprawnie wykonany trening siłowy angażuje do pracy całe ciało.

Obciążenie
Prostym przyrządem do przeprowadzenia treningu siłowego jest obciążenie. Można wybrać hantle, sztangi, kettlebell.

Obciążenie należy dobierać odpowiednio do swoich możliwości. To podstawa dobrego, efektywnego treningu. Najbardziej klasycznym i najtrwalszym rodzajem obciążenia jest obciążenie żeliwne. Posłuży nam przez wiele lat intensywnego użytkowania.

Oprócz właściwie dobranego obciążenia bardzo ważna jest też technika wykonywania ćwiczeń. Dlatego przed rozpoczęciem regularnych treningów z obciążeniem warto poradzić się osoby doświadczonej, np. trenera na siłowni.

Atlas do ćwiczeń
Atlas do ćwiczeń to urządzenie wielofunkcyjne, angażujące do pracy wiele partii ciała. Warto mieć ten sprzęt w domowej siłowni. Na atlasie mogą ćwiczyć zarówno mężczyźni, jak i kobiety.

Ławka treningowa
Ławka treningowa to przyrząd umożliwiający wykonywanie różnorodnych ćwiczeń zarówno na dolne, jak na górne partie ciała. Dzięki ćwiczeniom na ławeczce można wzmocnić, wymodelować, rozbudować mięśnie. Ćwiczenia na ławeczce korzystnie wpływają na kręgosłup, pozwalają utrzymać prawidłową postawę ciała. Pozytywnie wpływają na formę i kondycję.

Drążek do podciągania
Drążek do podciągania to jeden z najprostszych przyrządów do ćwiczeń. Zajmuje niewiele miejsca. To idealny przyrząd do wykonywania treningów siłowych z wykorzystaniem obciążenia własnej masy ciała. Przy pomocy drążka można wzmocnić i wyrzeźbić mięśnie ramion, grzbietu, klatki piersiowej i brzucha. Efekty podciągania zależą od techniki, którą wybierzemy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.