Operator VECTRA (internet światłowodowy i telefon mobilny) – Opinia

Opinia o sieci VectraVectra to jeden z największych operatorów multimedialnych i cyfrowych w Polsce. W swoim pakiecie usług oferuje dostęp do Internetu światłowodowego, telefonu mobilnego i stacjonarnego oraz telewizji kablowej. Samemu korzystamy z usług Vectra takich jak Internet na kablu oraz abonament telefoniczny (mobilny) i tylko te usługi oceniamy.

Vectra została założona w 1991 roku – od tego czasu sukcesywnie zdobywała coraz większy rynek i dostępność usług. W ostatnich latach po przejęciu znacznej części infrastruktury od MultiMedia – stała się potentatem i głównym graczem na rynku multimediów w Polsce.

Z Vectry korzystamy od ponad roku czasu. Bardzo mocno się wahaliśmy, czy założyć w niej łącze internetowe. W sieci krążyło wiele negatywnych opinii o stałych awariach, braku Internetu przez całe dnie a nawet niekiedy tygodnie. Doszliśmy jednak do wniosku, że przecież nie ma tak – że może nie działać i ktoś za niego płaci. W razie jak by nie działało, to by się zerwało umowę z winy dostawcy usługi. Czyli że on jej nie dostarcza zgodnie z umową. Także byśmy złożyli prawdopodobnie wniosek o odszkodowanie z tego tytułu. Tak więc bez większych obaw zaryzykowaliśmy.

Osobno opiszemy Vectra internet światłowodowy (który nie jest światłowodem), oraz telefon mobilny. A także rozliczenia i obsługę klienta, oraz konto klienta.

Telefon mobilny w Vectra – tutaj można powiedzieć, że w zasadzie trudno jest znaleźć bardziej korzystną ofertę niż od tego operatora. Telefon to oczywiście sama karta SIM od Vectra do telefonu na przykład smartofna. Cenowo wychodzi to bardzo dobrze – nie chcę opisywać oferty z racji, że one mogą się z czasem zmieniać. Ale trudno znaleźć obecnie coś bardziej korzystnego, jeśli dokładnie przeczyta się warunki umowy i możliwości.

Jest to duży pakiet transferu internetowego (10 GB) oraz bez ograniczeń bezpłatne rozmowy, sms oraz mms. Dodatkowo co najważniejsze – jeśli Internet zostanie zużyty, to spada prędkość transferu do 1 Mb/s już bez ograniczeń transferu. To bardzo ważne, bo w innych sieciach spada ona do 32 kb/s – to są jak widać przepaście jakościowe. 1 Mb pozwala na spokojne swobodne korzystanie z Internetu, bez żadnych problemów z szybkością działania otwierania stron.

Także z telefonem mobilnym od Vectra nigdy nie miałem problemu. Bardzo dokładnie jest wszystko rozliczane. Wszystko jest dobrze widoczne na stronie klienta. Numer nigdy nie miał braku działania czy zasięgu (pracuje chyba na masztach Play). Jakość rozmów jest bardzo dobra oraz tak samo zasięg.

Internet w Vectra – to nie jest światłowód bo leci obecnie u mnie na kablach koncentrycznych. Jego prędkość jest u mnie wynosząca około 150 Mb/s – czyli około 15-17 MB transferu na sekundę. Jest więc bardzo szybki, zupełnie wystarczający absolutnie do wszystkiego. Nigdy nie rozumiałem po co komuś jeszcze szybsze łącza. Skoro nie będzie widać żadnej różnicy w codziennym użytkowaniu – przykładowo między 50 Mb a 300 Mb.

Przed podłączeniem Internetu z Vectra naczytałem się opinii o tym, że często ma on zawieszenia. Widziałem takich opinii całkiem dużo w sieci, ale postawiłem spróbować. Już dawno nauczyłem się, nigdy nie ufać żadnym opiniom w sieci, bez wypróbowania tego samodzielnie. U mnie w przeciągu ponad 1 roku były dwie awarie Internetu, które trwały łącznie nie więcej niż 3 godziny. Z reguły spędzam na internacie całe dnie – to mogę to dość dokładnie stwierdzić.

Internet jest bardzo szybki i mogę powiedzieć, że w mojej lokalizacji praktycznie bezawaryjny. Te dwie zaobserwowane awarie były poniżej progu istotności. Natomiast tak jest u mnie. U innych osób w innych miastach może być inna sytuacja – tego nie wiem. W każdym razie czytając regulamin Vectra oni gwarantują dostęp do Internetu, a nawet odszkodowania za jego niedostępność.

Warto więc aby ludzie narzekający dokładnie zapoznawali się z umowami – które podpisują. Bo spotkałem się z komentarzami typu – Internetu nie ma całe dnie, a płacić trzeba. Nie wiem czy to komentarze prawdziwe czy konkurencji – ale nawet z umowy wynika, że nie płaci się za to czego nie ma. A nawet z tego tytułu przysługuje odszkodowanie. No cóż samemu zawsze bardzo dokładnie studiuję umowy, które podpisuję bez znaczenia jak one są długie.

Internet światłowodowy (faktycznie na kablu koncentrycznym) od Vectra w mojej lokalizacji oceniam jako bardzo dobry. Osobiście jestem z niego bardzo zadowolony. Brak ograniczenia w transferze pobierania danych oraz szybkie działanie bo 150 Mb (15 MB/s) pobierania oraz 40 Mb (4MB/s) wysyłania dla mnie (i dla 99% osób) jest zupełnie wystarczające.

Moja umowa zakładała 300 Mb – z czego moja karta sieciowa nie obsługuje więcej niż 150 Mb – tak, to też wynika z umowy jak ktoś czyta. Mój sprzęt nie daje rady szybciej, bo podobno mam taką karę sieciową. A więc pomimo opcji 5GHz korzystam wyłącznie z 2,4GHz w ograniczeniu przez mój sprzęt prędkości do 150 Mbs. Testowałem na innym nowszym urządzeniu, faktycznie działa około 290 Mb/s. Wspominam o tym, gdyż wiele osób nie ogarnia posiadanego własnego sprzętu, i wymaga od sieci czegoś czego nie spełniają czasami ich własne urządzenia odbiorcze.

Rozliczenia – wszystko jest dokładnie widoczne w fakturze oraz rozliczeniach na koncie klienta w Vectra. Opłaty należy wnosić do końca miesiąca, za które one są naliczane. Wadą jest to, że mając dwie usługi w Vectra, mam dwa osobne konta do przelewów a nie jedno. Vectra tworzy konta użytkowników do wpłat – więc nie trzeba tam w przelewie podawać żadnych danych, byle kwota się zgadzała. Niestety każda usługa to osobne konto – więc muszę robić osobny przelew za telefon i Internet. Drobna niedogodność, ale zawsze wkurzająca.

Obsługa klienta i panel klienta – panel klienta jest super. W nim steruje się ustawieniami routero-modemu oraz posiada rozliczenia, faktury a także wykaz usług. Vectra od siebie daje wszystkie elementy potrzebne do działania Internetu. Kable – urządzenie i podłączenia. Panel klienta w Vectra oceniam bardzo dobrze. Jest przejrzysty i prosty w obsłudze. Dobrze jest wszystko rozpisane. Swoje wszystkie usługi działają w panelu na jednym logowaniu.

Niestety trzeba się między nimi przełączać – każda usługa ma do wyboru osobny identyfikator. Czyli należy wybrać czy chodzi o telefon, a może Internet. Nie wiem czy tak jest u wszystkich. Tak jest u mnie. Wolałbym, to wszystko w jednym panelu – ale jest w dwóch osobnych. Bo mam popisane dwie różne umowy, a więc osobno do nich odnoszą się identyfikatory.

Obsługa klienta – na razie miałem z nią na żywo bardzo dobry kontakt. Natomiast telefonicznie to jest katorga a nawet niekompetencja. Obsługa telefoniczna nie jest lokalna, tylko ogólnopolska. Miałem duży problem z przeniesieniem do nich numeru telefonu – bo pracownik Vectra popełnił błąd podczas wprowadzania danych wysłanych w formularzu. Jego wyprostowanie kosztowo mnie wiele dni i wiele nerwów. Online nic nie mogli pomóc, tylko cały czas przekładali proste rozwiązanie problemu na inne osoby w swoich działach.

Problem mnie tak zdenerwował, że wybrałem się samodzielnie do placówki Vectra w sowim mieście. Tam rozwiązali problem w 5 minut. Także obsługa klienta na żywo – jest jak najbardziej u mnie dobra. Natomiast obsługa przez telefon jest moim zdaniem tragiczna i niekompetentna.

Jak oceniam sieć Vectra – po ponad roku użytkowania ich dwóch usług. Czyli telefonii komórkowej oraz Internetu kablowego – oceniam samemu ich bardzo dobrze. Przejrzałem chyba wszystkie dostępne oferty Internetu i telefonu (w moim mieście) i nigdzie nie znalazłem lepszej niż w Vectra. Szczególnie po wczytaniu się w regulaminy.

Samemu mogę zdecydowanie ich polecić. Mam nadzieję, że podobna jakość usług będzie także u każdej innej osoby. Pamiętajcie aby dobrze znać podpisywane regulaminy. To one zapewniają jakość i uzasadnione wymagania. Od siebie na razie zdecydowanie polecam usługi Vectra. Zapraszamy do kolejnych tematów i wyrażenia własnych opinii w tej sprawie.

Jak przydatny jest artykuł?

Średnia ocen 0 / 5. Ilość ocen: 0

Ten temat jeszcze nie ma oceny.

Dziękujemy, że uznałeś artykuł za przydatny.

Zobacz nasze media społecznościowe!

Przykro nam, że artykuł nie był dla Ciebie przydatny!

Postaramy się go poprawić w ciągu 7 dni.

Powiedz nam, jak możemy ulepszyć ten artykuł?

15 komentarzy

  1. Purtanin pisze:

    Także mam neta z Vectra i moja opinia jest taka. Całkiem dobrze działa, ale potrafi czasami mieć chwilowe przyblokowania. Na szczęście zdarza się to bardzo rzadko. Nigdy nie było tak, że nie działało dłużej niż może z dwie godziny. Telefonu u nich nie mam, a więc o nim nie mogę wyrazić żadnej opinii. Samemu jestem mimo wszystko zadowolony.

  2. Bartczak Adam pisze:

    Telefon w vectra wypada bardzo dobrze. Też robiłem małe rozeznanie na ten temat. Raczej żadna inna sieć nie daje w takiej cenie tak dobrej oferty jak oni. Mam telefon od ponad dwóch lat u tego operatora i wszystko jest w porządku. Choć mnie wkurza coś innego, dlaczego nowe osoby maja taniej niż już stali klienci. Powinno być odwrotnie chyba a nie jak jest. Takie to polskie – gorsze warunki dla stałego klienta niż dla nowego.

  3. Piasczenik pisze:

    Nie korzystam z ich usług, u mnie nie świadczą oni akurat swoich usług. Szkoda bo zawsze by była to jakaś konkurencja cenowa. Niestety u mnie jest UPC a one wcale nie wychodzi tanio a nawet znacznie drożej. Mam do wyboru UPC lub Netia. Nie mam Vectry ani innych operatorów. Mówię oczywiście o światło wodzie a nie pozostałych usługach. A jeszcze jeszcze Plus ale bardzo droga jest u nich oferta.

  4. Warańczyk39 pisze:

    U mnie Vectra działa różnie. Duże miasto to już nie jest tak kolorowo. Pewnie naładowali masę ludzi na tych samych łączach, dlatego czasami się to zatyka. Natomiast przyznam się, że nie znałem dobrze umowy. Faktycznie jak coś w niej gwarantują to muszę się nią bardziej zainteresować. Dobrze, że wskazaliście na ten aspekt z umowami. Człowiek samemu głupio robił, że dokładnie jej nie przeczytał.

  5. Kacper Pędzikiewicz pisze:

    Mam internet u nich i na razie absolutnie nie narzekam. Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. Na razie też nie widziałem przestojów. Lecz też trzeba być świadomym tego, że jak będzie to monopol to szybko będą wypinać się na klientów. Nie powinno się doprowadzać do tego aby byli monopolistami rynku. UPC ma lub miał fajną opcję, że net jest też dostępny po za domem korzystając z innych routerów – bardzo fajna opcja jaką polecam.

  6. Isana pisze:

    Także jestem abonamentem tej sieci usług. Mam u siebie Internet oraz telefon i kablówkę od nich. Internet działa bardzo spoko i nie ma problemów. Telefon także nie zauważyłem jakiś problemów a jakość rozmów co ważne jest bardzo dobra. Powinniście to wspomnieć w artykule bo faktycznie dobrze przez ich sieć słychać rozmówcę.

    Natomiast kablówka jest taka sobie, jak się płaci i dodatkowo jeszcze tamte kanały mają reklamy to wkurzające. Przez co rzadko a nawet bardzo rzadko oglądam telewizję z kablówki.

  7. Zibi pisze:

    Witam. Przepraszam ale Pan takie bzdury pisze że głowa boli za przeproszeniem. Rozumiem że nie każdy się zna na wszystkim ale oglądałem Pana film właśnie o vectra i jak Pan wspomina że całymi dniami siedzi Pan w internecie a takie podstawowe rzeczy Pan nie wiem – już piszę w czym rzecz.
    Po pierwsze – rozumiem że osiągał Pan maksymalnie 150Mbit podłączonym kablem do PC/laptopa ?. Jeśli tak to jaką ma Pan kartę sieciową bo były albo 100Mbit albo 1000Mbit i nie przypominam sobie żeby karta sieciowa po “kablu miała 150Mbit. Tutaj może być wina również okablowania łączonego router z urządzeniem
    Po drugie proszę mi powiedzieć jak pan wyłączył 5G w swoim routerze od vectry i korzysta Pan tylko z 4G po wifi. Proszę o wytłumaczenie . Tu już jest taka bzdura że ręce opadają. Router ma 2,4 GHz i 5GHz i jeśli wyłączył Pan 5GHz i twierdzi Pan że telefon nie obsługuje to proszę o nazwę telefonu bo mój stary telefon z 2014 roku miał już 5Ghz.
    Kompletnie myli Pan pojęcia. 5G występuje w internecie mobilnym gdzie jest 2G, 3G , 4G (LTE) i 5G i tu się zgodzę że Pana telefon nie obsługuje 5G bo to dosyć nowoczesna technologia .

    Sprawdzenie takiego zagadnienia zajęło by Panu 20 minut a opisał Pan takie bzdury i szkodzi Pan niewiedzą innym czytającym.

    1. “Po pierwsze” – zawsze się śmieję z takich wyliczań. Zawsze ludzie z takimi wyliczeniami piszą agresywnie swoje racje. Dobrze, a więc mam połączenie WiFi, a nie kabel. Kabel koncentryczny idzie do tego modoemo-routeru a z niego już WiFi do mojego komputera. Technik jak był podłączać to podłączył kabel ale UWAGA: na kablu była mniejsza prędkość (światłowodowym – między urządzeniem a komputerem) niż przez WiFi. Sam technik mi powiedział, że moja karta sieciowa nie da rady więcej niż 150 Mbs bo jej sprawdzeniu. Ja się na tym nie znam i nie muszę. Następnie znajomy też to sprawdzał i też osobno wydał opinię, że moja karta nie poleci szybciej niż 150 Mbs. Ale nie wiem o co w tym chodzi, dla mnie jest to obojętne – bo nie potrzebuję jeszcze szybszego łącza internetowego, bo i do czego?

      4 i 5 G w filmie pomyliłem te określenia z 2,4 GHz i 5 GHz gdyż nagrywałem jednocześnie film o telefonie i Internecie i zlało mi się w jedno to nazewnictwo. Myślę jednak, że jest to bez znacznie dla ludzi oglądających film. Jak by Pan sprawdził komentarze pod filmem, to tam sprawa została już dokładnie wyjaśniona. Adam i jeszcze jedna osoba na to szybciej zwrócili uwagę że pomyliłem sobie GHz z G – co jest drobiazgiem w rzeczywistości mało istotnym.

      Mój telefon to Xiaomi Redmi 9C NFC kupiłem go chyba z 2 lata temu – proszę powiedzieć czy działa na nim transmisja 5GHz – bo u mnie wcale nie działa na niej Internet o takim ustawieniu. W telefonie wybrałem obecnie 3G bo 4G szybciej mi trałował baterię. Tutaj mówię o rodzaju generacji sieci. A w przypadku Internetu 5GHz zupełnie mi nie odbierał Internetu. Inna sprawa to w sumie Pana komentarz mi daje do myślenia, bo skoro komputer nie daje rady szybciej niż tak około 150 Mbs (z reguły jest 17 MB /s i to jest max) to dlaczego telefon szybciej też nie pobiera. Chyba powinien wyciągnąć więcej, jeśli jest nowszy nawet na tym 2,4 Ghz z routoero-modemu? – czy to tak nie działa? Bo ja na tych rzeczach akurat się zupełnie nie znam.

      1. Zibi pisze:

        Proszę Pana. To nie są agresywne racje, po prostu napisał Pan czy powiedział bzdury. To że Panu się pomyliło ok ale to proszę dodać do filmu sprostowanie i poprawić tekst. Nie każdy czyta komentarze. A po Pana filmie ludzie mogą wyłączyć sobie 5Ghz w routerze bo tak Pan zrobił a przecież ludzie słuchają Pana .
        Nie musi się Pan znać na wszystkim ale wystarczyło jak pisałem 30 minut poczytać o sieciach i już pan zobaczy co Pan “głupiego” napisał/powiedział.
        Jak Pan wyłączył wifi 5GHz to Panu nie obiera.
        Najlepiej utworzyć 2 osobne nazwy – np 2,5GHz – – “siec 2” a dla 5Ghz – “siec 5” i wtedy widzi Pan z jaką się łączy się .
        Przy sieci 2,4 Ghz nie osiągnie Pan 300Mbit jedynie przy 5Ghz. U mnie przy 2,5 Ghz max do 80 Mbit a przy 5Ghz maksymalna przepustowość łącza.

        1. Czy naprawdę Pan ma ludzi za tak głupich – że wyłączają 5GHz i oczekują, że będzie działać wyłączone? Czy mój telefon obsługuje te 5Ghz? bo pytał Pan o niego wcześniej. Przepustowość łącza na 2,4 Ghz to do 600 Mb/s jest prawda? Więc Pana 80Mbs nie ma żadnego znaczenia z racji, że tak to działa u Pana ale ma zupełnie inne możliwości. Przepustowość takiego czegoś jest znacznie większa do 600 Mb/s – jeśli się mylę to proszę mnie prostować. Proszę nie traktować też ludzi z założenia za kretynów. Proszę też odpowiedzieć jak z moim telefonem skoro się Pan o niego pytał. Ja znam odpowiedzi na te pytania, ale ciekawi mnie Pana pogląd.

          Tak na boku dodam że Vectra się reklamuje jako “światłowód z prędkością w moim pakiecie 300 Mbs” – w reklamie nie ma odnośnika że to zależy, czy że koncentrak. Nie ma też czegoś takiego że może działać tak lub nie. Ja nie mam z tym problemu bo mi wystarcza 15MB/s, ale reklama ma nieścisłość z tym co głosi – a z tym co wynika z umowy Vectry. Mimo to jestem z niej zadowolony.

  8. Zibi pisze:

    Tak proszę Pana obsługuje Pana telefon. Niech Pan mi odpowie na pytanie po co pan publikuje takie treści o usługach internetowych skoro Pan się nie ma bladego pojęcia o tym , myśli się , wprowadza Pan w błąd swoich widzów i nie wie jak poprawnie skonfigurować router. Po co ten film ?

    1. Nie wiem co Pan sobie ponowne założył. Prosiłem już, aby Pan nie traktował ludzi jak kretynów z założenia – bo inni ludzi nie są głupsi od Pana czy mnie. W tym routerze od Vectra nie ma nic do konfiguracji to jest automatyczne wszystko na koncie po za hasłem i nazwą sieci. Wielka pomyłka 5G a 5Ghz – dla nikogo to nie jest problem, po za Panem. W błąd wprowadza czego? – jakie dane wprowadzają w błąd przejęzyczenia nazwy rodzaju Ghz a G. Daj Pan spokój. Druga sprawa mój telefon oczywiście że nie obsługuje niczego powyżej 2,4 GHz jak i bardzo duża grupa innych nowych czy starych telefonów. Pana też opis do 2,4GHz – ze swoich 80 Mbs że to ok, – skoro faktycznie jest to przepust do 600Mbs co Panu wskazałem. Może Pan się tak przepychać z dziećmi, bo to jest poziom Pana narracji. Byłem pewny że tak będzie, już po zaczęciu od liczydła typu “po pierwsze” – tak zawsze zaczynają takie same typy osobowości – którą Pan prezentuje. Wytykając ludziom potknięcia a samemu robiąc jeszcze większe lub podobne, i wtedy odwracanie kota ogonem. Bo co złego to nie ja – czyli w mniemaniu “Ja tam jestem jedynym intelektualistą” co wytyka tylko błędy innym :-D.

  9. Zibi pisze:

    Proszę Pana nie nazywam i nie uważam nikogo za kretyna . Proszę tego nie wmawiać. Proszę poprawić swoje wpisy i zamieścić sprostowanie do filmu by nie wprowadzał Pan więcej nikogo w błąd . To chyba Pan może zrobić na prośbę “inteligenta ” . Pozdrawiam serdecznie Ps. Proszę osiągnąć 300 mbit na 2,4 Ghz skoro według Pan można i 600 Mbit.

  10. MNMNNMNMNMN pisze:

    Najbardziej denerwuje mnie w Vektrze że często dzwonią próbując wcisnąć szybszy internet czy bogatszy pakiet TV. Miałem już dość tłumaczenia telemarketerom że jest mi obojętne czy Interia będzie mi się wczytywać sekundę czy jedną trzecią sekundy, a na telewizję mam tak mało czasu że i tak jej prawie nie oglądam więc zacząłem się od razu rozłączać jak do mnie dzwonili i na razie dali mi spokój 🙂

    1. W ustawieniach może Pan wybrać, że nie rzeczy sobie kontaktów telemarketerów. Proszę zaznaczyć to i mieć wtedy z tym spokój. Nie obliguje Pana zezwolenie na zgody marketingowe, aby mieć tańsze usługi. One dotyczą tylko e-faktury, a nie zgód na oferowanie usług. Warto dlatego czytać regulaminy co często wspominam. Zgody marketingowe w Vectra można wycofać w każdej chwili i one nie mają żadnych dodatkowych haczyków czy powiązań z ceną usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rodzaj subskrypcji: