Pierwsze kroki w SEO? 4 wskazówki, które sprawią, że Twoja strona zyska wyższe pozycje
W większości przypadków pierwsza interakcja klienta z firmą odbywa się poprzez stronę internetową. Widoczność strony w sieci oraz sama kondycja strony www mają więc bardzo duży wpływ na rozwój Twojego biznesu. Dziś omówimy 4 działania, które pomogą w SEO (i nie tylko), Twojej strony.
SEO z 1stplace.pl
W 1stplace.pl dążymy do tego, by strony www firm działających w różnych branżach były widoczne dla robotów, a jednocześnie stały się przyjazne dla użytkowników. Poniżej kilka wskazówek, które przydadzą się zarówno osobom, które samodzielnie prowadzą działania SEO, jak i tym, chcą włączyć się w prace prowadzane przez agencję.
Zapomnij, że jesteś właścicielem strony, stań się kupującym
Zapomnij na chwilę, że jesteś właścicielem strony i stań się własnym klientem. Odwiedzasz stronę www i chcesz zakupić produkt, znaleźć usługę. Czy wszystko działa bez zarzutu, czy nie masz problemu, żeby znaleźć określone elementy, treści? Poświęć na to czas, energię i przejdź stronę od A do Z. Jeśli cokolwiek sprawi Ci trudność, zirytuje Cię, z dużym prawdopodobieństwem zdenerwuje także Twoich klientów. A to może doprowadzić do wzrostu współczynnika odrzuceń i spadku w wynikach wyszukiwania.
Projekt strony www, optymalizacja pod kątem UX, czyli user experience, dopracowanie każdego szczegółu witryny są oczywiście bardzo ważne. Pamiętajmy jednak, że wiele istotnych kwestii, wychodzi, mówiąc kolokwialnie, w praniu. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że przez cały czas powinniśmy śledzić naszych klientów. Sprawdzać, w jaki sposób zachowują się na stronie, jakie zakładki odwiedzają, na jakich elementach skupiają swoją uwagę. Może się okazać, że zakładka umieszczona w głównym miejscu na stronie www jest omijana szerokim łukiem.
Frazy, które wygenerują ruch na Twojej stronie
Jak SEO, to oczywiście frazy kluczowe. Dobrze dobrane przybliżą nas do sukcesu, nieodpowiednie, sporo namieszają i wygenerują straty. Ale, przejdźmy do meritum. Na jakich frazach powinniśmy się skupić? Warto, abyśmy mieli na uwadze następujące kwestie:
- frazy muszą dotyczyć Twojej oferty, naginanie rzeczywistości to wprowadzenie użytkowników w błąd, a to z pewnością nie pomoże w zdobyciu zaufania odbiorców,
- pamiętaj o swoich możliwościach – fajnie, jeśli fraza związana z Twoim biznesem ma dużą liczbę wyszukiwań, ale, czy jesteś w stanie wyprzedzić na daną frazę konkurentów. Jeśli miejsce w topie zajmują duże, znane firmy, które inwestują ogromne środki w SEO, konkurowanie z nimi raczej nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. W takim przypadku, dobrze zawęzić frazę, nawet niewielka zmiana może przynieść doskonałe rezultaty.
Jakość na pierwszym miejscu
Zarówno jeśli chodzi o content, jak i linki (czynnik off-site) – czyli jedne z najistotniejszych czynników rankingowych, powinniśmy skoncentrować się na jakości.
Zacznijmy od pierwszej z wymienionych kwestii, czyli od contentu. Zadbajmy o to, by był użyteczny dla użytkownika, zawierał najistotniejsze informacje, inspirował, dostarczał wskazówek na dany temat. Przede wszystkim nie kopiujmy, piszmy na temat i pamiętajmy o hierarchii nagłówków.
Linki zewnętrzne – tutaj także skupiamy się na jakości. Odnośniki zewnętrzne powinny pochodzić z różnych źródeł, najlepiej takich, które będą miały wysoki autorytet, duży ruch, powiązanych tematycznie z naszym biznesem.
Testuj i analizuj, użytkownicy mogą mieć inne potrzeby niż myślisz
SEO to dynamiczny proces. Zmieniają się algorytmy Google, pojawiają się nowe rozwiązania. Może też zdarzyć się tak, że działania i metody, które przynosiły rezultaty, staną się mniej skuteczne lub całkowicie przestaną działać. Zmieniają się także potrzeby użytkowników, ich preferencje. Na uwadze dobrze mieć również działania konkurencji. Wszystko to sprowadza się do jednego – analizy. Na bieżąco powinniśmy śledzić wszelkie zmiany, analizować zachowanie użytkowników, optymalizować działania.
SEO to wieloetapowy, długotrwały proces, ale mający wpływ na rozwój firmy, rozpoznawalność biznesu, konwersję, zyski. Warto więc zadbać o to, by wszystkie prace wykonane były z największą starannością.