Po co smarować rower

Konserwacja roweruSmarowanie roweru wykonuje się nie tylko po to aby nasze rowery były sprawniejsze. Smarowanie rowerów jest bardzo ważne i nigdy nie powinno się o tym zapominać. Nasz rower nie może wydawać żadnego odgłosu podczas jazdy, jeśli ma być sprawny.

Dlaczego należy smarować rower – smarowanie rowerów zapewnia jak już wspomniałem ich cichą pracę. Cicha praca roweru to głównie komfort. Jednakże smarując rower także zapewniamy jego dużo lżejsze działanie. Jest to szczególnie odczuwane na dłuższych trasach. Rower dzięki dobremu nasmarowaniu chodzi znacznie płynniej i lżej.

Smarowanie roweru to także dbanie o jego części. Części nasmarowane pracuję lepiej a co za tym idzie ich czas eksploatacji się wydłuża. Części posmarowane będą dłużej sprawne i rzadziej będą się psuły. Smarowanie roweru wykonuje się specjalnymi środkami, dobrze gdy są one antystatyczne na napęd. Smarowanie wewnętrzne powinno być z gęstego smaru który wolno będzie się zużywał.

Dzięki temu że nasz rower będzie nasmarowany będzie nam nie tylko lżej korzystać z roweru, także sama jazda stanie się jeszcze większą przyjemnością. Co więcej części roweru będą działały długo bez uszczerbków a jest to ważne dla naszych funduszy. Dobre środki do roweru to produkty typu Finish line na napęd lub ich tańsze zamienniki RSP Red Oil.

Smary można dobierać w zależności od potrzeb. Ważne jest to aby każda część pracująca w rowerze i mająca obciążenia była dobrze naoliwiona lub nasmarowana. Na zakończenie ostatnia zaleta smarowanych rowerów.

Nasmarowanie roweru to także konserwacja przed korozją powodowaną przez zmienne warunki pogodowe. Dzięki smarowaniu lub oliwieniu nasz rower będzie całkowicie odporny na niesprzyjające warunki takie jak wilgoć, czy mróz. Zapraszamy do pozostałych artykułów.

Jeden komentarz

  1. Andrzej Piluk pisze:

    To prawda, że smarowanie bardzo mocno wydłuża życie części roweru. Dodatkowo nie tylko przydatne jest smarowanie ale także czyszczenie starych smarów. Wtedy ziarenka piasku nie otwierają o elementy napędu i go nie przecierają. Taką czynność konserwacyjną powinno się wykonywać albo co 100 km, albo co jakieś określony czas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *