Pozycjonowanie, kampanie reklamowe Google Ads – co, jak i z kim?
Posiadanie własnej strony internetowej to dopiero początek – aby zdobyć nowych odwiedzających, trzeba prowadzić wiele różnych działań.
Zwiększenie ruchu w witrynie to bowiem zadanie wymagające i często potrzebna jest przy tym pomoc specjalistów, którzy zajmują się tą dziedziną na co dzień. Co bowiem wpływa pozytywnie na zyskanie nowych odbiorców? To przede wszystkim pozycjonowanie strony internetowej oraz prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads.
Samodzielne pozycjonowanie strony i prowadzenie kampanii Google Ads
Oczywiście zarówno pozycjonowania, jak i optymalizowania kampanii Google Ads, można się nauczyć – w sieci dostępne są bowiem poradniki pozycjonowania, jak ten udostępniany za darmo przez Jerzego Zielińskiego; można również zdecydować się na kurs Google Ads, prowadzony online lub stacjonarnie – tu także przoduje Zieliński Jerzy, który jako specjalista Google Ads oferuje swoje szkolenia w obu formach.
Największym zainteresowaniem cieszą się kursy online, gdyż kursant nie jest wówczas ograniczony czasem i miejscem – może realizować szkolenia w dowolnych, wybranych przez siebie godzinach, i tam, gdzie akurat się znajduje. Konieczne jest jednak przejście przez wszystkie moduły, aby zyskać kompletną wiedzę pozwalającą na tworzenie skutecznych kampanii Google Ads.
Gdy wykorzystamy tę wiedzę w praktyce, zobaczymy, że teraz o wiele łatwiej jest wygenerować lepszą konwersję. Sprzedaż produktów i usług zdecydowanie wzrośnie za sprawą takiej kampanii.
Profesjonalne pozycjonowanie i analiza kampanii Google Ads
Być może jednak nie masz czasu na naukę pozycjonowania stron internetowych oraz samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads. To nic dziwnego, wielu przedsiębiorców decyduje się bowiem na skorzystanie z usług agencji SEO, które oferują pozycjonowanie od A do Z. Specjalista rozpoczyna od analizy Twojej strony internetowej – przeprowadza audyt techniczny oraz audyt SEO, dzięki którym może określić, jaka strategia pozycjonowania będzie najskuteczniejsza w Twoim przypadku.
Następnie przeprowadzane są różnego rodzaju działania, mające na celu uzyskanie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania Google – wykonuje się optymalizację strony internetowej, prowadzi budowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, tworzenie contentu wykorzystującego słowa kluczowe; i wiele innych.
Po pewnym czasie przychodzą pierwsze efekty, a kontynuowanie pozycjonowania pozwala na uzyskanie miejsca w top 10 wyników wyszukiwania.
W przypadku profesjonalnego prowadzenia kampanii Google Ads, zleca się specjaliście i wykonanie takiej reklamy, i analizę jej cząstkowych wyników w celu jej regularnego optymalizowania. Po zakończeniu kampanii przeprowadzana jest ostatnia analiza, pozwalająca określić mocne i słabe strony realizacji reklamy. W efekcie każda kolejna reklama może być jeszcze lepsza i wygeneruje wyższą sprzedaż.
Jak widać, zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie, jak i kampanie Google Ads, każdy przedsiębiorca ma dwie możliwości – albo nauczyć się tych dziedzin samemu, korzystając z dostępnych kursów online oraz stacjonarnych; albo powierzyć te zadania profesjonalistom. Wybór opcji zależy od indywidualnych możliwości każdego przedsiębiorcy.