Rogi rowerowe na kierownicę – jakie wybrać podpory
Do wielu typu rowerów bardzo przydatne stają się dodatkowe wyposażenia takiego typu jak poroże rowerowe.
Służy one do dodatkowego podparcia na kierownicy a tym samym zapewnieniu większej wygody z jazdy i jej profilaktycznemu punktu, jakim jest możliwość zmiany pozycji ciała. Jest to oczywiście bardzo ważne dla kręgosłupa aby cały odcinek pleców i rąk nie sztywniał.
Poroże rowerowe to podpory jakie można stosować do oparcia dłoni. Jest to typ wyposażenia dodatkowego szczególnie polecany do jazdy turystycznej w rowerach trekkingowych jak i górskich typu MTB. Rzadziej je można spotkać w innych typach rowerów.
Najlepsze podpory na kierownicę roweru tego typu, to wygięte pałąki stanowiące znacznie większą ilość oparć niż zwykłe krótkie i proste rurki.
Pamiętajmy że całość tego sprzętu ma zapewnić większą wygodę dla kierującego rowerem poprzez możliwość zmiany pozycji podparcia korpusu na kierownicy, poprzez zmianę oparcie dłoni pod względem rozpiętości jak i wysokości ich umiejscowienia.
Dlatego najlepsze poroże rowerowe powinno być profilowane. Jeśli nie ma zamiaru stosować się takich dodatków to można wybrać kierownicę mocno zabudowaną – jaka stanowi dwa poziomy oparcia dłoni względem wysokości oraz boczne podpory – w takich kierownicach już nie ma potrzeby stosowania dodatkowego osprzętu.
Rogi do roweru dobrze gdy są wykonane z aluminium lub karbonu – jest to znacznie lżejszy metal i co więcej nie będzie on korodował jak zwykła stal. Ich mocowanie może być wykonane na zasadzie docisku lub korka w otwór kierownicy roweru.
Najważniejszą cechą dobrych rogów jest ich wyprofilowany kształt oraz łagodne wykończenia – świetnie jeśli są okryte pianką lub innym przyjemnym materiałem wyścielającym.
Jeśli jeździ się wiele rowerem i nie ma kierownicy zabudowanej to dobrze wyposażyć się w taki dodatek, znacznie ułatwia on przebywanie długie trasy a i być może poprawia efekt wizualny roweru. Jest to przydatne zarówno dla zdrowia jak i własnej wygody. Zapraszamy do kolejnych artykułów.
Wybrałem u siebie takie, z podporą poprzeczną. Wiele osób ma takie tylko rurki do góry i są też dobre do zapierania się podczas wjazdów na górę. Natomiast takie z wykrzywieniem na górze do stanu równoległego do kierownicy to dają dodatkowe podparcie do zmiany napięcia kręgosłupa.