SEO i pozycjonowanie stron internetowych – najważniejsze trendy roku 2022

Pozycjonowanie sposobyW świecie marketingu sieciowego jeden rok to ogromna ilość czasu. W branży nieustannie pojawiają się nowe informacje i wytyczne na temat tego, co ma decydować o awansie w rankingu stron Google.

Na szczęście istnieją też trendy, które utrzymują się dłużej i stanowią serce całego procesu walki o pozycje w wyszukiwarce. Dziś w krótkim artykule postaramy się opowiedzieć o najważniejszych aspektach działań z zakresu Search Engine Marketingu.

Content is still a king! Oto jak tworzyć treści dla sieci

Podstawą skutecznego i długofalowego sukcesu pozycjonowania stron jest content. Bez niego tracimy najlepszy sposób, aby przyciągnąć internautę na naszą stronę. Przez wielu jest on określany mianem króla promocji w Internecie i już od wielu lat niezmiennie wspominamy o nim w podobnych zestawieniach.

Wysiłki content marketingowe polegają na wyróżnieniu się na tle konkurencji unikalną treścią, która w dodatku odpowiada na problemy naszego rynkowego targetu. Do kreowania tekstów najlepsze agencje interaktywne zatrudniają specjalizujących się w danej dziedzinie copywriterów i autorów, którzy jednocześnie są w stanie podnieść ekspertyzę, autorytet i wiarygodność marki, co wedle algorytmu EAT wpłynie wprost na pozycję strony w wynikach poszczególnych zapytań.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/warszawa/

Teksty publikowane na stronie w formie bloga firmowego lub też poza nią w szczególnie ważnych dla branży miejscach powinny być odpowiednio długie i treściwe. Minęły już czasy średniej jakości tekstów, dziś tego rodzaju artykuły-wydmuszki nie pomagają już w polepszaniu pozycji. Właśnie dlatego w AFTERWEB stawiamy na zespół specjalistów, którzy są w stanie dotrzeć do czytelnika i zrozumieć jego intencje w konkretnych zapytaniach kierowanych do Google.

Zero click searches czyli co daje nam pozycja zerowa?

Od ponad roku już niesłabnącym trendem jest pozycjonowanie strony z myślą, że trafi ona do bezpośrednich odpowiedzi Google (direct answer). Są to rozszerzone wyniki danych wyszukiwań, które prezentują użytkownikowi odpowiedź na dany problem lub pytanie bez konieczności klikania w żaden z linków w wynikach.

Oczywiście dla jednych ten stan wiąże się z odpływem znacznej ilości odwiedzin na stronie, a więc i potencjalnie niższą sprzedażą. Są jednak i tacy, którzy w pozycji zerowej (pojawia się ona na pierwszym miejscu zaraz po wynikach Google Ads) upatrują możliwości zwiększenia widoczności marki oraz poprawienia jej wskaźników ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności, czyli trzech faktorów wpływających na pozycję wedle algorytmu EAT.

Oprócz tego należy zauważyć, że wprawny copywriter potrafi napisać swój tekst tak, że nawet w prezentowanym przez Google wycinku nakłoni internautę do wizyty na stronie. Nie czekaj i wespnij się na szczyt listy SERP z pomocą fachowców!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.